اشتغال جدید در جنوب فارس با تخصیص پایدار آب کشاورزی
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، علی‌محمد کریمی در نشست مشترک با فریدون عباسی‌دوانی و محمدمهدی فروردین از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و برخی از مدیران سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و شرکت آب منطقه‌ای فارس اظهار داشت: با تخصیص پایدار، آب از طریق کانال و لوله به اراضی مستعد این شهرستان منتقل و موجب بهبود معیشت و اقتصاد منطقه خواهد شد.

وی افزود: اجرای سیستم‌های آبیاری نوین و تحت‌فشار در بهبود بهره‌وری و افزایش عملکرد مزارع بسیار تاثیر گذار خواهند بود.

موارد استفاده ژئوممبران

فرماندار قیروکارزین با اشاره به رهاسازی سالانه بیش از ۱۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد سلمان فارسی ادامه داد: در صورت موافقت وزارت نیرو و آب منطقه فارس با تخصیص پایدار این حجم از آب به‌طور سالانه برنامه اجرایی ساخت کانال‌ها و لوله‌گذاری‌ها تعریف و عملیاتی می‌شود.

کریمی اضافه کرد: با بهره‌برداری از این طرح معضلات برداشت غیرمجاز آب از دشت‌های قیروکارزین مدیریت و موضوع چاه‌های غیرمجاز و مشکلات آن به‌طورجدی رفع خواهد شد.

رئیس شورای آب و کشاورزی شهرستان قیروکارزین با بیان اینکه مقرون‌به‌صرفه تریم صنعت در این شهرستان صنعت کشاورزی است، بیان داشت: آب در دسترس ما است و دورترین فاصله برای رسیدن این مایع حیاتی تا سد حدود ۳۰ کیلومتر است که از این‌رو این مهم باید در اولویت اجرا قرار گیرد.

وی با اشاره به تمام پیگیری‌های گذشته در خصوص موضوع تخصیص آب به بخش کشاورزی این شهرستان گفت: در طرح جامع این سد تأمین آب شرب انسانی، بخش کشاورزی و صنعت لحاظ شده و انتظار می‌رود به این خواسته عمومی پاسخ داده شود.

کریمی تصریح کرد: سد سلمان فارسی گنجایش ذخیره آب تا یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب را دارد که در سال‌های اخیر به دلیل بهبود نسبی وضعیت بارش نزولات جوی تا ۷۰۰ میلیون مترمکعب نیز آبگیری شده است اما به دلیل عدم تخصیص پایدار آب اجرای کانال‌های آبیاری با وقفه روبه‌رو شده است.

کاربرد ورق ژئوممبران

به گزارش فارس، قیروکارزین با بیش از ۴۲ هزار هکتار اراضی باغی، زراعی، آیش و تولید بیش از ۷۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی قطب تولید خرما، لیموترش و لیموشیرین در استان فارس و جنوب کشور است.

انتهای پیام/ م

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: