استفاده از هر نوع سموم کشاورزی در خراسان رضوی باید زیر نظر متخصص آن انجام شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

محمد صبور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: در حوزه محصول سالم 10 سایت در خراسان رضوی ایجاد شده که به صورت مستمر در این مزارع و گلخانه‌ها کارشناسان بازدید دارند و از اینکه کشاورز بدون توجه به نظر کارشناس سمی را برای محصولات خود مصرف کند، جلوگیری می‌شود، چراکه در این مزارع و گلخانه ها استفاده هر گونه سموم باید با نظر متخصص باشد.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: در سال جاری، 35 سایت الگویی در مزارع و باغات این استان راه‌اندازی شده که مرتب باغات و مزارع کشاورزی الگویی مورد توجه قرار می‌گیرند تا بتوانیم نتایج حاصله به دیگر مزارع و باغات در خراسان رضوی گسترش دهیم.

وی متذکر شد: در حوزه آموزش و ترویج برنامه سازمان جهاد کشاورزی، ارائه آموزش‌های تخصصی با میزان کارکرد فعالان حوزه کشاورزی است که این آموزش‌ها در محل مزرعه کشاورز برگزار می‌شود.

صبور با بیان اینکه در سال جاری 84 کانون یادگیری افتخاری در مزارع و باغات در قالب مدرسه تخصصی در واحدهای کشاورزان نمونه ملی و استانی فعال شده، افزود: به ازای هر مرکز جهاد کشاورزی در دهستان و بخش حداقل یک کانون یادگیری وجود دارد و در بردسکن 3 کانون یادگیری فعال است.

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی تاکید کرد: سال گذشته در حوزه برگزاری کلاس‌های آموزشی و مهارتی 50 هزار نفر از فعالان بخش کشاورزی آموزش‌های لازم را در حوزه محصولات مختلف از جمله غلات، پسته، دام سبک، قارچ و گلخانه فرا گرفتند.

وی ادامه داد: برگزاری روز مزرعه آموزشی به عنوان یک روش آموزشی موثر و کارآمد در دستور کار قرار گرفته که کشاورز پیشرو محور اصلی برنامه بوده و انتقال تجربه به سایر کشاورزان و فعالان این بخش صورت می‌گیرد.

صبور با بیان اینکه سال گذشته بیش از 20 برنامه در روز مزرعه در خراسان رضوی برگزار شد، گفت: در سال جاری 38 برنامه روز مزرعه در این استان برنامه‌ریزی شده و بردسکن در حوزه پسته روز مزرعه آموزشی برگزار کرده که در انتقال یافته‌های تحقیقاتی مهم بوده است.

تولیدکننده ژئوممبران

مدیر هماهنگی ترویج سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به اینکه 52 مرکز جهاد کشاورزی در این استان وجود دارد، افزود: در حوزه ترویج و استفاده از پیام‌رسان شبکه تاک 54 کانال با محوریت مباحث آموزشی ایجاد شده و کشاورزان در خراسان رضوی با پیوستن به این شبکه می‌توانند به اطلاعات و دانش فنی لازم در حوزه کار خود دسترسی داشته باشند.

وی تعداد فعالان بخش کشاورزی خراسان رضوی را بیش از 370 هزار نفر اعلام کرد و گفت: 5 درصد از آنها دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، بیش از 65 درصد از کشاورزان خراسان رضوی مدرک دیپلم را دارند، همچنین، حدود 25 درصد هم بیسواد هستند.

انتهای پیام/ 70050

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 247
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: