توسعه کشاورزی مشگین شهر با تکمیل شبکه آبیاری سد «سبلان»
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اکبر بهنام‌جو در مراسم عملیات اجرایی تکمیل شبکه آبیاری سبلان در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: با تکمیل این شبکه در آمد کشاورزان منطقه چند برابر می‌شود.

زیر سازی جاده

وی افزود: برای فاز اول اجرای این شبکه ۹۰ میلیارد تومان هزینه شده و دولت تامین ۹۰ میلیارد تومان از هزینه مورد نیاز برای اجرای فاز بعدی را نیز تعهد می‌کند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: حدود ۲۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای فاز دوم برآورد شده که برای تامین مابقی هزینه باید مردم مشارکت کنند.

وی تصریح کرد: با آغاز عملیات اجرایی این شبکه، پروژه‌های اصلی و مورد نیاز در بخش شبکه پایاب در استان اجرایی می‌شود.

بهنام‌جو با اشاره به اقدامات انجام گرفته در راستای تکمیل سدهای معیشتی در مشگین شهر از برنامه‌ریزی برای تکمیل این سدها در سایر مناطق استان خبر داد.

وی همچنین با بیان اینکه آبرسانی به روستاها و نیازمندی‌های شهرستان‌ها در زمینه اجرای راه و آبرسانی مورد پیگیری است، خواستار برگزاری جلسات مستمر با هدف بررسی روند اقدامات شد.

گفتنی است، عملیات اجرایی تکمیل شبکه آبیاری سبلان آغاز و از سیفون فقره سو و آبرسانی به ۵۰۰ هکتار از اراضی راهرود و مرور بهره برداری شد.

اراضی پایاب سد سبلان با سطح شش هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال شرق شهرستان مشگین شهر واقع شده است.

geogrid

با احداث سد مخزنی و شبکه آبیاری و زهکشی اراضی پایاب سد سبلان سالانه حدود ۳۵ میلیون متر مکعب از طریق سد برای مصرف زراعی منتقل و توزیع می‌شود که حدود ۸۳ درصد از اراضی به وسعت چهار هزار و ۹۸۰ هکتار جزو اراضی توسعه و ۱۷درصد به وسعت یک‌هزار و ۳۰ هکتار به‌عنوان اراضی بهبود با تامین آب مطمئن آبیاری خواهد شد.

سد سبلان از نوع سنگ‌ریزه‌ای با هسته رسی با ۷۷ متر ارتفاع از بستر رودخانه و با حجم کلی مخزن ۱۰۵ میلیون متر مکعب با حجم مفید ۹۴ میلیون متر مکعب نوید بخش توسعه منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/3463/ح

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 221
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: