افزایش 10 برابری قیمت کود شیمیایی در آستانه فصل کشت/ جهاد کشاورزی: مصوبه هیأت دولت است!
نوشته شده توسط : شیما شریفی

نوربخش حاتمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه در خصوص افزایش قیمت کودهای کشاورزی و گله‌مندی کشاورزان استان، اظهار داشت: با توجه به مصوبه هیأت دولت در فصل زراعی جدید متاسفانه شاهد افزایش قیمت کودهای شیمایی خواهیم بود.

جلوگیری از تبخیر آب

وی افزود: در حال حاضر کود اوره و نیترات چندان اختلاف قیمتی نداشتند و با قیمت ۵۴ هزار و ۵۰۰ تومان توزیع می‌شود همچنین نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ تا ۱۵ درصد توزیع بیشتر در شهرستان‌ها و بخش‌های مختلف داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: عمدتا کشاورزان از نبود کود فسفات گله‌مندند که متاسفانه فعلا توزیع نشده است و منتظر اعلام قیمت بودیم.

وی با اشاره به قیمت انواع کودهای شیمایی که در چند روز آینده به بازار عرضه می‌شوند، گفت: قیمت هرگونی ۵۰ کیلوگرمی کود سوپرفسفات که در ابتدای سال گذشته ۶۵ هزار تومان بود اکنون به ۴۱۳ هزار تومان افزایش یافته و همچنین هر کیسه کود کلریدپتاسیم ۵۰ کیلوگرمی از ۴۵ هزار تومان به ۵۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

حاتمی افزود: قیمت هر گونی 50 کیلوگرمی کود سولفات پتاسیم از ۹۰ هزار تومان به ۵۴۴ هزارتومان و هر ۵۰ کیلوگرم کود سولفات پتاسیم از ۶۵ هزار تومان به ۴۳۳ هزار تومان و ۵۰۰ هزار تومان در سال زراعی پیش رو افزایش یافته است. در میان این کودها تنها قیمت کود دی‌آمونیم فسفات چهار برابر شده است و هر گونی ۵۰ کیلوگرمی آن از ۱۰۵ هزار تومان به ۴۹۶ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است.

لیچینگ

رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به دلیل افزایش قیمت کودهای کشاورزی عنوان کرد: باتوجه به اینکه کودها وارداتی هستند و با ارز نیمایی وارد بازار شده‌اند به این صورت قیمت‌ها افزایش یافته است و این مصوب هیأت دولت است و ارتباطی با جهاد کشاورزی ندارد.

انتهای پیام/پ/ح

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 239
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 8 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: