قیمت ورق گالوانیزه و ورق سفید
نوشته شده توسط : شیما شریفی

معرفی ورق گالوانیزه و ورق سفید

ورق گالوانیزه که به دلیل رنگ آن همواره به عنوان ورق سفید ورق ژئوممبران نیز از آن یاد می شود، در برابر خوردگی، زنگ زدگی و رطوبت مقاومت بالایی از خود نشان می دهد و به همین جهت از ورق گالوانیزه و ورق سفید در صنایع مختلف می توان استفاده کرد. در واقع همانطور که می دانید رطوبت یک تهدید جدی برای سازه های فولادی و فلزی به شمار می رود که می تواند بر استحکام و مقاومت سازه ها تاثیر گذاشته و پیامدهای جبران ناپذیری را برای پروژه های عمرانی به دنبال داشته باشد. به همین جهت در صنایع مختلف برای افزایش مقاومت سازه های فولادی و فلزی از روش های متعددی استفاده می کنند تا سازه ها را در برابر رطوبت و انواع خوردگی ها مقاوم سازند.

گالوانیزه کردن ورق های فولادی و تولید ورق های گالوانیزه از جمله مهم ترین و پرکاربردترین روش ها در زمینه ی مقاوم سازی ورق ها و سازه های فولادی به شمار می رود. همچنین لازم به ذکر است که گالوانیزه کردن ورق های فولادی نیز از روش های متعدد همچون گالوانیزه گرم (گالوانیزه به روش حرارتی) و الکتروگالوانیزه (گالوانیزه به وسیله برق) استفاده می شود؛ اما آنچه در خصوص تولید و کاربرد ورق گالوانیزه و ورق سفید حائز اهمیت است، قیمت ورق سفید می باشد، چرا که این ورق ها با توجه به کیفیتی که دارند همواره در بهترین قیمت ها در بازار به فروش می رسند و می توان گفت که استفاده از این محصولات در پروژه ها و صنایع مختلف می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

آشنایی با روش های متعدد تولید ورق گالوانیزه

همانطور که گفته شد از روش های متعددی برای تولید ورق های گالوانیزه و مقاوم سازی سازه های فولادی استفاده می شود که از جمله این روش ها می توان به روش های گالوانیزه گرم (گالوانیزه به روش حرارتی) و الکتروگالوانیزه (گالوانیزه به وسیله برق) اشاره کرد.

همچنین لازم به ذکر است که شناخت چگونگی تولید ورق گالوانیزه و آشنایی با روش های مختلف گالوانیزه کردن ورق های فولادی می توان با ساختار این ورق های عایق و مقاوم نیز آشنا شد، بنابراین قصد داریم در این بخش از مقاله با آموزش روش های متعدد گالوانیزه سازی ورق های فولادی، شما را با ساختار ورق های گالوانیزه آشنا سازیم.

گالوانیزه گرم: در این روش آهن یا فولاد را در مخزنی از فلز مذاب روی فرو می برند تا مقاومت سازه های فولادی را در برابر رطوبت و خوردگی افزایش دهند. به این روش از گالوانیزاسیون، روش غوطه وری گرم نیز می گویند. همچنین لازم به ذکر است ورق ژئوکامپوزیت که در این روش فولاد و روی به سختی به یکدیگر می چسبند و همواره پس از پایان عملیات گالوانیزاسیون لایه ی محافظی از روی بر سطح فولاد ایجاد می شود.
الکترو گالوانیزه: این روش که به الکتروپلات نیز شهرت دارد، از جمله روش های نوین در زمینه تولید ورق گالوانیزه و ورق سفید به شمار می رود. در این روش محلول فلز سولفات روی یا سیانید به وسیله برق به ورق ها و نوارهای فولادی اعمال می شود.
همچنین لازم به ذکر است که در این روش پوشش محافظ ورق گالوانیزه سبک‌تر و نازک‌تر از روش گالوانیزه گرم می‌باشد و لذا در این روش می‌توان به راحتی ضخامت ورق های تولید شده را به طور دقیق کنترل کرد.

بنابراین می توان گفت ورق گالوانیزه از ورق های فولادی و یک روکش فلزی روی تشکیل شده که می تواند در برابر انواع خوردگی و زنگ زدگی از خود مقاومت نشان دهد و از بروز مشکلات و پیامدهای جبران ناپذیر جلوگیری نماید. همچنین لازم به ذکر است که ورق گالوانیزه و ورق سفید را براساس شکل ظاهری آن به سه دسته تقسیم می کنند:

ورق گالوانیزه بدون گل
ورق گالوانیزه گل درشت
ورق گالوانیزه گل ریز
dfg

مزایای استفاده از ورق گالوانیزه و ورق سفید

همانطور که گفته شد ورق گالوانیزه و ورق سفید به دلیل مقاومت بالایی که در برابر رطوبت و زنگ زدگی از خود نشان می دهد، مورد توجه افراد در صنایع مختلف قرار گرفته و همچنین به عنوان کاربردی ترین ابزارها در صنایع عمرانی و ساخت و ساز به شمار می رود؛ اما لازم به ذکر است که استفاده از ورق گالوانیزه و ورق سفید در صنایع مختلف می تواند مزایای بی شماری را برای صنعت شما به همراه داشته باشد.

بنابراین در این بخش از مقاله تصمیم داریم شما را با سایر مزایای فوق العاده این ورق آشنا سازیم:

طول عمر بالا: ورق گالوانیزه و ورق سفید در برابر رطوبت و خوردگی مقاومت بالایی دارند و می توانند بین 20 الی 70 سال عمر داشته باشند.
جلوگیری از پرداخت هزینه های اضافی: شما با گالوانیزه کردن ورق های فولادی، می توانید از خوردگی و زنگ زدگی سازه های فولادی جلوگیری کنید و در نتیجه هزینه های کمتری را در زمینه ی تعمیر و نگه داری سازه ها و ساختمان ها ورق ژئوممبران فرنام بسپار پرداخت نمایید.
بازرسی آسان: همانطور که می دانید برای نگه داری سازه ها و افزایش طول عمر آن ها لازم است به صورت سالیانه سازه ها را مورد بررسی قرار داد و لذا باید گفت که روش بازرسی می تواند بسیار حائز اهمیت و گاها پر هزینه باشد؛ اما از آنجا که بازرسی ورق گالوانیزه و ورق سفید به آزمایشات گوناگون نیازی ندارند و از طریق چشم قابل رویت هستند، بنابراین می توان گفت که برای آزمایش و تست کیفیت آن ها به هزینه های هنگفتی نیاز ندارید.
سختی: ورق گالوانیزه و ورق سفید همواره توسط فلز روی پوشش داده شده اند و لذا گفته می شود که این ورق ها جزء سخت ترین و مقاوم ترین ورق های محافظ می باشند.
تمیز کردن آسان: ورق گالوانیزه و ورق سفید را می توانید به راحتی تمیز کنید و همچنین برای تمیز کردن آن ها می توانید از آب قلیایی و پارچه های نرم استفاده نمایید.
قابلیت اطمینان بالا: ورق گالوانیزه و ورق سفید همواره مطابق با استانداردهای بین المللی ساخته می شوند و لذا بر این اساس گفته می شود که این محصولات از قابلیت اطمینان بالایی برخوردارند.

خرید ورق گالوانیزه و ورق سفید

برای خرید ورق گالوانیزه و خرید آهن آلات همواره می توانید به فروشگاه های عرضه کننده این محصول مراجعه کنید؛ اما فراموش نکنید که تهیه ی اجناس مرغوب، با کیفیت و با اصالت در دنیای امروزی ما، به شدت کار سخت و دشواری می باشد، چرا که روی کار آمدن محصولات تقلبی و بی کیفیت در بازار موجب شده تا گاها در خریدهای خود اشتباه کرده و با پرداخت هزینه های سنگین محصولات بی کیفیتی را خریداری نمایید؛ اما توجه کنید که خرید محصولات بی کیفیت نه تنها سرمایه ی اولیه شما را از بین می برد بلکه می تواند در مدت کوتاهی هزینه های اضافی دیگری نیز برای شما به دنبال داشته باشد.

 

ژئوگرید

بنابراین برای تهیه ی هر نوع کالا و محصولی باید به کیفیت، مرغوبیت و اصالت آن توجه داشته باشید و در واقع می توان گفت که برای خرید ورق گالوانیزه نیز لازم است که در زمان خرید وسواس به خرج داده و محصول را با ضمانت کیفیت و اصالت آن تهیه نمایید.

فروشگاه اینترنتی ایران متال سال ها است که در زمینه ی خرید و فروش ورق های گالوانیزه و خرید آهن آلات فعالیت داشته و با فروش محصولات با کیفیت همواره می تواند گزینه ی مناسبی برای خرید ورق گالوانیزه مورد نیاز شما باشد. همچنین لازم به ذکر است که با مراجعه به سایت اینترنتی این فروشگاه می توانید قیمت ورق گالوانیزه را بررسی کرده و با سایر فروشگاه ها مقایسه نمایید؛ اما فراموش نکنید که کیفیت محصولات ایران متال تضمینی بوده و لذا قیمت های مناسب و مقرون به صرفه محصولات این فروشگاه قابل مقایسه با سایر فروشگاه ها نیست.

منبع خبر ایلنا

 





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ژئوگرید , ورق عایق , ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 تير 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: