ضرورت توجه به صادرات محصولات کشاورزی/ وزیر جهاد کشاورزی به تامین نهاده‌های دامی به جد ورود کند
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدجواد ساداتی‌نژاد بعد از ظهر امروز در جلسه‌ مشترک اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی که در سالن جلسات فرودگاه استان اردبیل برگزار شد، اظهار کرد: با وجود کاهش صادرات در برخی بخش‌ها، صادرات محصولات کشاورزی با افزایش روبروست که می‌تواند پتانسلی مناسبی برای توسعه کشاورزی باشد.

وی افزود: متاسفانه میزان صادرات محصولات کشاورزی در کشور پایین است و این نشانگر عدم توجه به این حوزه مهم و حساس بوده که با توجه به این بخش هم در اشتغال‌زایی و هم توسعه صادرات رشد قابل ملاحظه‌ای خواهیم داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: امنیت غذایی کشورمان وابسته و در گرو بخش کشاورزی است.

وابستگی کشور در نهاده‌های کشاورزی

لایه استخر

ساداتی‌نژاد اظهار کرد: با توجه به پتانسیل فراوان کشاورزی در کشور متاسفانه بین ۶۸ درصد الی ۹۴ درصد در بذر، کود، سم و نهاده‌های دامی واردات وجود دارد که نمایان‌گر عدم توجه و سرمایه‌گذاری در این حوزه است.

وی ادامه داد: در خرید تضمینی محصولات کشاورزی، مجلس یازدهم نشان داد که انقلابی و جهادی عمل می‌کند و از زمان آغاز به کار مجلس یازدهم، نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون کشاورزی، دغدغه بازگشت اختیارات وزارت جهاد کشاورزی را به شکل مستمر پیگیر بودند که خوشبختانه روز گذشته این اختیارات به وزارت جهاد کشاورزی داده شد.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در واکنش به افزایش قیمت‌ گوشت، مرغ و تخم مرغ بیان داشت: باتوجه به برگشت اختیارات وزارت جهاد کشاورزی و حمایت‌های مجلس شورای اسلامی، وزیر جهاد کشاورزی باید بدون فوت وقت به شکل جهادی مشکلات نهاده‌های دامی را حل کند که طی روزهای آینده شاهد تغییرات و کاهش قیمت‌ها خواهیم بود.

الگوی کشت در اردبیل اصلاح می‌شود

ساداتی نژاد گفت: در حوزه‌ کشاورزی برخی استان‌ها اعم از اردبیل، شرایط خاص، ویژه و تاثیرگذار در امنیت غذایی دارند و از این‌رو اصلاح الگوی کشت، دامپروری و مشکلات عشایر استان اردبیل به شکل جدی در دست پیگیری است.

وی تصریح داشت: استان اردبیل با توجه به پتانسیل بسیار بالای کشاورزی و مرز مشترک با کشور جمهوری آذربایجان، می‌تواند نقش بسیار مهمی در حوزه تولید و صادرات محصولات کشاورزی داشته باشد.

عایق استخر

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: موضوع کاداستر یا سند مالکیت زمین‌های کشاورزی مهم است و در حال حاضر فقط ۱۰ درصد اراضی کشاورزی کشور سنددار هستند، با رویه فعلی که از قبل ریل‌گذاری شده، ۳۵ سال طول می‌کشد تا کلیه زمین‌های کشاورزی کشور سنددار شوند اما در کمیسیون کشاورزی در تلاش هستیم با اصلاح رویه‌های موجود نهایتا ظرف ۳ تا ۵ سال آینده کلیه اراضی سنددار شوند.

-انتهای پیام/3463/620/

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: