رونمایی از 5 پروژه فناورانه منابع طبیعی و آبخیزداری با حضور وزیر جهاد کشاورزی
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، طی مراسمی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، ۵ پروژه فناورانه ‏منابع‌طبیعی و آبخیزداری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در استان‌های تهران، خوزستان، آذربایجان‌غربی و گلستان رونمایی و تفاهم‌نامه ایجاد مرکز نوآوری و فناوری منابع‌طبیعی و آبخیزداری توسط رئیس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و رئیس ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امضا شد.

استخر ژئوممبران

وزیر جهاد کشاوری، کاظم خاوازی در مراسم رونمایی از ۵ پروژه فناورانه ‏منابع‌طبیعی و آبخیزداری مشترک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور که در سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور برگزار شد، اظهار داشت: طی امسال۸۰۰ هزار هکتار عملیات آبخیزداری هدف‌گذاری شده بود که در حال حاضر از این عدد عبور کرده‌ایم و تا پایان سال پیش‌بینی می‌شود که به ۱.۲ میلیون هکتار عملیات آبخیزداری در کشور دست یابیم.

وی ادامه داد: سازمان‌جنگل‌ها اقدامات خوبی در زمینه آبخیزداری انجام داده‌ است و شتابی که در زمینه آبخیزداری اتفاق افتاده بسیار ستودنی است.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: ایجاد مرکز نوآوری هم کار خلاقانه‌ای است اما جنس کار با مراکز دیگر متفاوت است و تیم سازمان جنگل‌ها باید برای درآمدزایی شرکت‌های دانش بنیان که وارد این حوزه می‌شوند، برنامه‌ریزی کنند تا باعث دلسردی و خروج این استارت‌‌آپ‌ها از بخش منابع طبیعی نشوند.

لایه استخر

خاوازی تشکیل شورای عالی زاگرس را یک اقدام خوب ارزیابی کرد و یادآور شد: طبق دستوری که رئیس جمهوری برای حفاظت از جنگل‌های زاگرس داده است، شورای عالی زاگرس توسط سازمان جنگل‌ها تشکیل می‌‌شود و با این شورا می‌توان به بهبود شرایط چنگل‌های زاگرس امیدوار شد.

ضرورت جایگزینی گیاهان بومی برای تهیه خوراک دام و طیور

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور نیز در این مراسم، اظهار داشت: ایران اکوسیستم منحصر به خود را دارد و در ۶ سال گذشته تمام تلاش ما بر بومی سازی تکنولوژی‌ها با همکاری بخش خصوصی بوده است.

وی افزود: با تنوع آب و هوایی و تنوع گیاهی به خصوص در حوزه گیاهان دارویی که در کشور وجود دارد باید به دنبال راه‌حل‌های اقتصادی برای توسعه این بخش‌ها باشیم و نباید منتظر اعتبارات و سرمایه‌گذاری‌های بخش دولتی بمانیم.

ستاری با تأکید بر این که باید مدل‌های اقتصادی را توسعه دهیم، خاطرنشان کرد: برای توسعه مدل‌های اقتصادی و بومی سازی، معاونت علمی با تمام توان در کنار فعالان این عرصه خواهد بود تا بتوانند شرکت‌های دانش بنیان را توسعه و طرح‌های مدنظر را تجاری کنند.

عایق استخر

وی با بیان این که ما با دانش می‌توانیم مشکل امنیت غذایی کشور را حل کنیم، عنوان کرد: این که تمام دنیا از ذرت و کنجاله سویا برای خوراک دام و طیور استفاده می‌کنند، دلیل موجهی برای استفاده حتمی کشور ما از این دو گیاه نیست، چراکه ساختار این گیاهان با ساختار آب و هوایی ما همخوانی ندارد و ما می‌توانیم به صورت پایلوت گیاهان دیگر را در عرصه‌ها پرورش دهیم و شرکت‌های دانش‌بنیان باید به این مسئله ورود کنند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور تصریح کرد: پژوهشی به بار می نشیند که بخش خصوصی در آن سرمایه‌گذاری کرده باشد و دولت تنها باید ناظر با

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 246
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: