دست دلالان از محصولات کشاورزی کوتاه می شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه محمدعلی طهماسبی در جلسه بررسی مشکلات بخش کشاورزی تکاب اظهار داشت:فروشگاه‌های روستابازار با هدف رونق محصولات و تولیدی های بومی روستاییان در مناطق مختلف کشور راه‌اندازی و با راه اندازی این فروشگاه ها دست دلالان از محصولات کشاورزی کوتاه تر می شود.

پوشش استخر کشاورزی

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این فروشگاه‌ها ابتکاری در راستای کوتاه کردن فاصله تولید تا مصرف محصولات روستایی است، افزود: با راه‌اندازی و رونق فعالیت فروشگاه‌های روستا بازار توسط اتحادیه‌های تعاون روستایی در مناطق کشور، محصولات و تولیدات روستاییان بدون واسطه ضمن حفظ و صیانت از کیفیت کالا و با قیمت مناسب به مصرف کننده عرضه خواهدشد

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران افزود: هم اکنون در استان‌های خراسان رضوی و خوزستان شاهد نمونه‌های موفقی از راه‌اندازی فروشگاه‌های روستا بازار هستیم و محصولاتی مانند خرمای مشهد و برنج عنبر بومی خوزستان اینگونه عرضه می‌شود.

طهماسبی با اشاره به نقش محوری اتحادیه تعاونی‌های روستایی در راه‌اندازی فروشگاه‌های روستا بازار بیان کرد: با اجرای این طرح مبادله کالا بین شبکه تعاونی روستایی و کشاورزی و اتحادیه های شهرستانی افزایش یافته و با حذف تقلب احتمالی در عرضه و فروش کالا، موضوع حفظ و افزایش ارزش افزوده و برندسازی محصولات کشاورزی و دامی نیز با جدیت دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: اتحادیه‌های تعاون روستایی می‌توانند با ایجاد فروشگاه های روستا بازار در مناطق مختلف کشور، موجب حفظ و افزایش ارزش افزوده محصولات کشاورزی و دامی و تجمیع و ارزشمند کردن سرمایه‌های کوچک روستاها شوند.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بررسی مشکلات بخش کشاورزی و دامی تکاب، اضافه کرد: با وجود کمبودها و کاستی‌های مختلف در این شهرستان، اقلیم کوهستانی، سرما و ارتفاع بالای ۲هزار و ۷۰۰ متر از سطح دریا، با اجرای طرح‌های زنجیره‌ای کم‌هزینه این شهرستان می تواند به قطب ایجاد انبارهای سرد تبدیل شود.

طهماسبی بیان کرد: باید با دانش فنی و نوآوری از استعدادهای بالقوه منطقه برای تغییر محصول و اصلاح الگوی کشت در تکاب استفاده کرد و در این راستا جهت راه‌اندازی طرح های مکمل کشاورزی و صنایع وابسته تسهیلات مناسب نیز پرداخت می‌شود.

فرماندار تکاب نیز در این جلسه گفت: محدودیت‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه موجب تخصیص نیافتن حق آبه کشاورزی تکاب به میزان ۴۲ میلیون متر مکعب از سد ساروق شده و اکنون تنها ۳.۵ میلیون مترمکعب از این حق آبه تخصیص می باید که از آن نیز استفاده بهینه نمی‌شود.

امیر ستوده‌فر افزود: در حال حاضر یک‌هزار و ۲۵۰ هکتار از 5هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی پایاب سد ساروق تکاب لوله گذاری شده و آماده اجرای طرح شبکه آبیاری زهکشی است که با تامین حق آبه این اراضی از سد ساروق کشت آبی در منطقه متحول خواهدشد.

ورق استخر

وی با اشاره به وجود ۲۳۰ هزار دام سبک و ۱۵ هزار دام سنگین در تکاب بیان کرد: با وجود ظرفیت دامی مناسب در منطقه، این شهرستان در تامین واکسن و خوراک دام با مشکل مواجه است و ایجاد سیلوی خوراک دام و سرمایه گذاری در این بخش در کنار تامین هزینه قیمت نهاده‌های دامی برای توسعه بخش دامپروری در تکاب ضروری است.

فرماندار تکاب با بیان اینکه توسعه متوازن روستایی موتور محرکه توسعه همه جانبه کشور است، ادامه داد: کشاورزان و دامداران این شهرستان در شرایط سخت اقلیمی و جغرافیایی مشغول تولید انواع محصولات هستند و حل مشکلات آنان نیازمند تسهیلات و نگاه ویژه است.

ستوده‌فر با اشاره به افزایش همکاری و مشارکت مردم در توسعه عمرانی و کشاورزی شهرستان اظهارداشت: دولت با وجود تحریم‌های ظالمانه خدمات و اقدامات ارزنده‌ای برای توسعه بخش کشاورزی انجام داده‌است.

انتهای پیام/خ

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 267
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: