صادرات ۵.۷ میلیارد دلاری محصولات کشاورزی در سال ۹۸
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از پیشوا، محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ظهر امروز در آئین کلنگ‌زنی گلخانه تولید نهال در پیشوا، اظهار کرد: در سال‌های اخیر و با اعمال تحریم‌های فلج‌کننده علیه کشور، تنها بخشی که رشد اقتصادی مثبت داشته کشاورزی بوده که به کمک بخش‌های دیگر هم آمده است.

geomembrane

وی گفت: با صادرات محصولات کشاورزی مازاد بر نیاز داخل در سال گذشته ۵.۷ میلیارد دلار عاید کشور شده که ۳ میلیارد دلار آن مربوط به بخش باغبانی بوده است.

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: شرایط کشور ما در زمینه کشاورزی بسیار مساعد و حائز اهمیت بوده و در کمربند تولید محصولات استراتژیک قرار گرفته است.

برومندی افزود: در حالی که فقط ۱۰ تا ۱۲ درصد خاک کشور تحت کشت محصولات باغی قرار دارد اما بیش از ۵۰ درصد درآمد ارزی کشور در بخش کشاورزی مربوط به حوزه باغبانی است.

وی خاطرنشان کرد: پیش نیاز و نقطه شروع توسعه تولیدات باغی، دسترسی به نهال سالم و عاری از ویروس است.

 

معاون امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: چنانچه در احداث یک باغ اگر نهال عاری از ویرو‌س استفاده شود، ۴۰ درصد میزان تولید افزایش خواهد یافت.

برومندی عنوان کرد: برای توسعه باغات همواره دغدغه تأمین نهال سالم را داریم و در سال گذشته به ۶۵ میلیون نهال یارانه پرداخت کردیم.

ورق پلاستیکی

وی ابراز کرد : سرمایه‌گذاری در حوزه باغی بلندمدت است و برای رسیدن به تولید نهال سال باید تلاش مضاعفی انجام گیرد و وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه از هیچ حمایتی دریغ نخواهد کرد.

انتهای پیام/۶۷۰۳۷/پ/س

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 263
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: