تشریح عملکرد جهاد کشاورزی کهگیلویه/کشت محصولات استراتژیک افزایش یافت
نوشته شده توسط : شیما شریفی

حکمت الله نریمانی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کهگیلویه اظهار داشت: کارکنان مدیریت جهاد کشاورزی و ادارات تابعه در سال جهش تولید موفقیت‌های بسیاری در تحقق این شعار که از منویات رهبر معظم انقلاب است داشته‌اند.

پلاستیک استخر

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه گفت: در سال زراعی گذشته با کسب رتبه اول استانی بیش از از 27 هزارتن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری شد.

وی ادامه داد: خرید کلزا با جهش امیدوار کننده به ۴۰۰ تن رسیده که با همت همکاران و استقبال کشاورزان این رقم در سال جدید افزایش چشمگیری خواهد داشت.

نریمانی تنوع کشت و روی آوردن به اقلام استراتژی را از دیگر برنامه‌های مدیریت جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اجرای مزارع p.v.s گندم، جو، کلزا و حبوبات در سطح 7 هکتار و با به کارگیری ۱۴ رقم جدید با همین هدف انجام شد.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه افزود:در سال زراعی جاری1500تن بذور اصلاح شده گندم بین شهروندان توزیع شد .

وی بیان کرد: به رغم همه مشکلات ۶ هزار و ۶۵۰ تن کود در سطح شهرستان توزیع شد.

وی توجه ویژه به گیاهان دارویی و اجرای6 مزرعه درسطح 10هکتار را از دیگر دستاوردهای بخش کشاورزی خواند و گفت: 6گلخانه کوچک مقیاس در سطح ۱۶۰۰ متر مربع نیز راه اندازی شد.

این مسوول با اشاره به کنترل آفات و بیماریهای مزارع گندم جو و کلزا در سطح ۱۲ هزار هکتار تصریح کرد: مبارزه بیولوژیک علیه شپشک اردالود مرکبات با رهاسازی کفشدوزک کریپتولموس در سطح 5 هکتار انجام و از خسارات به کشاورزان جلوگیری به عمل آمد.

لندفیل

وی اظهار کرد: در مجموع ۵۵ میلیارد ریال تسهیلات در قالب کشاورز کارت برای خرید نهاده‌های کشاورزی اعطاء شد تا کشاورزان باتوجه به مشکلات و شرایط کرونایی دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیر جهاد کشاورزی کهگیلویه با اشاره به خدمات انجام شده در حوزه تولیدات دامی نیز گفت: در یک سال گذشته ۱۵۰۰ تن نهاده‌های دامی توزیع و چهار طرح تولیدی که تاثیر چشمگیری در شهرستان داشته است به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/۸۲٠۱۶

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 251
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: