رصد هوشمند تغییر کاربری غیرمجاز اراضی باغی و کشاورزی در البرز
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، عزیزاله شهبازی، استاندار البرز، صبح امروز در جمع خبرنگاران، از اجرای طرح دانش بنیان کشاورزی به منظور حمایت از اراضی ملی خبر داد و گفت: این طرح و ایده از سوی رییس جهاد کشاورزی استان البرز پیشنهاد شده و یک شرکت دانش بنیان مطالعات لازم را برای تحقق در خصوص ابعاد مختلف آن انجام داده است.

آبیاری تحت فشار

استاندار البرز ادامه داد: بر این اساس جوانان نخبه البرزی که از دانشگاه‌های معتبر کشور فارغ التحصیل شده اند به کمک حفظ و حراست از اراضی ارزشمند کشاورزی البرز و کشور آمده اند.

وی افزود: اکنون از طرح این جوانان نخبه استان که به پیشنهاد رییس جهاد کشاورزی استان تهیه شده حمایت لازم را خواهم داشت و برای رونمایی و بهره برداری از آن نیز شخصا حضور خواهم یافت.

استاندار البرز گفت: سامانه پایش هوشمند کشاورزی از طریق تصاویر ماهواره ای، علاوه بر رصد هوشمند تغییر کاربری اراضی کشاورزی، مطالعه علمی بر اساس اقلیم استان و سراسر کشور را برای بهره وری حداکثری از اراضی باغی و زراعی ارائه خواهد داد.

نیروگاه سیکل ترکیبی

وی افزود: البرز علی رغم مساحت محدود، رتبه برتر بسیاری از محصولات باغی و سبزی و صیفی ات را در کشور دارد و از صادر کنندگان برتر ملی نیز در این زمینه محسوب می شود.

انتهای پیام/ج

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 255
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: