نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، کریم حاج باباعلی صبح امروز در جمع خبرنگاران در جهاد کشاورزی اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن هفته جهاد کشاورزی چهار طرح کشاورزی با اعتباری معادل ۹۰ هزار و ۱۰۰ میلیون ریال و اشتغالزایی ۵۲ نفر در نهاوند به بهره‌برداری می‌رسد.

لایه استخر

وی افزود: این طرح‌ها شامل طرح آبیاری بارانی ثابت، گوساله‌پرواری، شرکت بسته‌بندی حبوبات و فاز دوم گلخانه پلی کربنات است که از محل آورده بخش خصوصی و تسهیلات بانکی و دولتی تامین اعتبار شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: یکی از اقدامات مهم این مدیریت در بخش زیربنایی مربوط به اجرای آبیاری نوین بوده که سال گذشته در ۲۴۰ هکتار از اراضی کشاورزی انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری ۴۰۰ هکتار در مرحله طراحی و ۵۳۹ هکتار نیز تشکیل پرونده شده است افزود: به منظور آبیاری مزارع در سال جاری که بارش باران کاهش یافته ۱۵ استخر احداث شده که هفت استخر آن اجرا شده و هشت استخر دیگر در دست اقدام است.

وی گفت: در بخش اقدامات زیربنایی عملیات یکپارچه‌سازی در ۱۰۰ هکتار از اراضی و لایروبی ۱۰۰۰ متر از قنوات نیز برای تامین آب مورد نیاز کشاورزان انجام شده است.

حاج باباعلی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای عملیات سرشاخه‌کاری درختان گردو خبر داد و گفت: به منظور مقاوم سازی درختان گردو در برابر سرما و بهبود کیفیت آنها، طرح سرشاخه کاری به تعداد ۱۰ هزار پیوندک درروی چهار هزار از درختان گردو اجرا شده که اقدامی مهم در اصلاح باغات گردو است.

عایق استخر

وی گفت: با توجه به کمبود بارش‌های سال زراعی جاری در مزارع این شهرستان تراکم سن غلات وجود داشت که در تمام ۲۴ هزار هکتار مزارع آلوده جو و گندم دیم و آبی کار سمپاشی انجام شده و علاوه بر آن مبارزه بیولوژیکی با جوندگان در سطح ۱۵۰ هکتار اجرا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند در پایان از توزیع نهاده‌های کشاورزی بین دامداران خبر داد و افزود: سال گذشته مشکل نهاده در سطح شهرستان داشتیم که برای رفع آن حدود ۳۰ هزار تن نهاده شامل ذرت، کنسانتره و جو بین دامداران توزیع شد و ۹۰ درصد این توزیع به طور واقعی به دست دامداران رسید.

انتهای پیام/ 3140/

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 291
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: