کاهش ۲۵۰ هزار تنی محصولات کشاورزی در استان مرکزی
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک سید علی آقازاده ظهر امروز در همایش کشت پاییزه و آغاز سال زراعی جدید در استان مرکزی اظهار کرد: اگر قیمت هر کیلو از محصولات کشاورزی را ۴ هزار تومان در نظر بگیریم خشکسالی باعث خسارت یک هزارمیلیاردی به کشاورزان و فعالان این بخش شده می‌شود.

عایق بندی استخر

 

وی افزود: خشکسالی و تغییر اقلیم باعث می‌شود مجبور به واردات محصولات کشاورزی شویم و همین امر خروج ارز از کشور را در پی دارد.

استاندار استان مرکزی بیان کرد: سال گذشته ۴۲۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از گندم‌کاران استان خریداری شده که در سال جاری با کاهش ۷۵ درصدی به حدود ۸۸ هزار تن رسیده است.

به گفته وی خشکسالی شدید در سال زراعی جاری باعث کاهش ۲۵۰ هزار تنی تولید محصولات کشاورزی در استان شد.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز گفت: با توجه به خشکسالی های اخیر، کمبود بذر گندم در استان به وجود آمد که توانستیم با پیگیری جهت واردات بذر از سایر استان‌ها این دغدغه را برطرف کنیم.

آنجفی با اشاره به ورود صندوق حمایت از توسعه کشاورزی جهت تأمین مالی تهیه بذر در استان گفت: این اتفاق در کنار کمک بانک کشاورزی برای تأمین مالی تهیه بذر کاری بی‌نظیر در سطح کشور بود که تاکنون هیچ استانی موفق نشده تا به این سرعت منابع مالی مورد نیاز را جذب کند.

وی با بیان اینکه توسعه کشت دانه‌های روغنی در استان را جزئی از اهداف مد نظر قرار دادیم، تصریح کرد: همچنین تفاهم‌نامه‌هایی با واحدهای صنعتی برای خرید محصولات کشاورزی استان منعقد شده‌ است تا کشاورزان دغدغه فروش محصولات خود را نداشته باشند و تنها به فکر تولید باشند.

آبیاری تحت فشار

 

مدیرکل جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان کرد: کود شیمیایی مورد نیاز کشاورزان استان برای سال زراعی جدید به میزان کافی تهیه شده و نگرانی‌ای در این زمینه وجود ندارد. همچنین مرکز تحقیقات جهاد کشاورزی استان تدارک خوبی برای تأمین بذر با کیفیت و سالم دیده‌اند و دغدغه‌ای در این زمینه نیز وجود ندارد.

انتهای پیام/

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , عایق ژئوممبران , استخر کشاورزی , عایق استخر , ورق ژئوممبران , ژئوسنتتیک ,
:: بازدید از این مطلب : 268
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 آذر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: