تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه سازگاری با کم آبی هرمزگان در سال ۱۴۰۰
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، جمشید عیدانی در نشست کارگروه سازگاری با کم آبی استان هرمزگان که با حضور رئیس کارگروه سازگاری با کم آبی کشور و نماینده‌های وزارت‌خانه‌های عضو کارگروه به صورت ویدیو کنفرانسی برگزار شد، اظهار کرد: در برنامه سازگاری با کم آبی استان هرمزگان کاهش ۷۰ میلیون متر مکعبی میزان برداشت از منابع آب زیر زمینی پیش‌بینی شده است که در سال ۱۴۰۰ با تحقق ۱۱۰ درصدی آن روبرو هستیم.

لایه استخر

 

وی بررسی میزان کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی به دو دسته بدون احتساب آشیرین‌کن‌ها و با احتساب آب‌شیرین‌کن‌ها تقسیم شده است، عنوان کرد: بدون احتساب آب‌شیرین‌کن‌ها مولفه کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی بر اساس هدف‌گذاری کارگروه سازگاری با کم آبی ۷۰ درصد تحقق پیدا کرده است.

دبیر کارگروه سازگاری با کم آبی استان هرمزگان با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای کاهش برداشت از منابع آب سطحی، ابراز داشت: میزان برداشت از منابع آب سطحی با احتساب آب‌شیرین‌کن‌ها، ۱۳۳ درصد و بدون احتساب آن‌ها ۳۰.۶ درصد تحقق پیدا کرده است.

عیدانی با بیان اینکه کارگروه سازگاری با کم آبی استان هرمزگان برای هر دستگاه عضو، میزان کاهش برداشتی را پیش‌بینی کرده است، ادامه داد: در حوزه شرکت آب و فاضلاب ۱۱۹ درصد، در حوزه جهاد کشاورزی ۳۱.۳ درصد و در حوزه شرکت آب منطقه‌ای ۷۷.۸ درصد از هدف‌گذاری‌های انجام شده برای کاهش مصرف محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: مصرف آب فضای سبز و خدمات شهری که به صورت مشترک میان شرکت آبفا و شهرداری بندرعباس دنبال می‌شد، حدود ۵۸ درصد پیشرفت دارد.

عیدانی با اشاره به اقدامات انجام شده توسط شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان برای تحقق کاهش مصرف، خاطرنشان کرد: نصب کنتور حجمی، تعیین و تکلیف چاه‌های فرم یک، انسداد چاه‌های فاقد پروانه، اصلاح و تعدید پروانه، اطلاع‌رسانی و اجرای پروژه‌های تغذیه مصنوعی در راستای کاهش مصرف آب انجام شده است.

وی با ذکر این نکته که ۸۷.۳۸ درصد از برنامه سازگاری با کم آبی در خصوص نصب کنتور هوشمند، تحقق پیدا کرده است، گفت: تا نیمه اول سال ۱۴۰۰، با نصب کنتورهای هوشمند و حجمی روی چاه‌های سطح استان هرمزگان از هدررفت بیش از ۹.۳ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی شد.

دبیر کارگروه سازگاری با کم آبی استان هرمزگان با اشاره به پیشرفت ۷۴.۸ درصدی تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک، اذعان کرد: با تعیین تکلیف چاه‌های فرم یک بیش از ۱۷ میلیون متر مکعب صرفه جویی شد.

عیدانی تشریح کرد: در حوزه پر و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های فاقد پروانه، ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشتیم که از این محل ۵.۴۸ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی حاصل شده است.

وی عنوان کرد: اصلاح و تعدیل پروانه بهره‌برداری منابع آب زیرزمینی ۷۹.۵۸ درصد پیشرفت داشته است و به همین جهت ۹.۲۶ میلیون متر مکعب از منابع آبی استان هرمزگان حفظ شد.

عایق استخر

 

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان هرمزگان با ذکر این نکته که حوزه اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی اقدامات خوبی انجام شده است، ابراز داشت: برای ارتقاء سطح آگاهی مردم نسبت به مسائل و چالش‌های حوزه آب از ظرفیت‌های امام جمعه و روحانیون، شوراهای شهر و روستا، صدا و سیما و دانش‌اموزان استفاده شده است.

عیدانی تصریح کرد: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، تفاهم نامه طرح داناب هفته آینده با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان منعقد می‌شود و تکالیف برنامه بر اساس چارچوب انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تقویت آبخوان از طریق احداث پروژه‌های تغذیه مصنوعی برای جلوگیری از هدررفت جریان‌های آبی در نظر گرفته شده که ۳۳ درصد از برنامه هدف‌گذاری محقق شده است. با انجام این پروژه‌ها، بیش از یک میلیون متر مکعب از مصرف آب صرفه‌جویی شد.

کد خبر 5341041

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 262
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: