مجریان طرح‌های تحقیقاتی، رهبران عرصه تولید در کشور هستند
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، کامبیز بازرگان گفت: توجه و هرگونه کمک به مجریان طرح‌های کلان تحقیقاتی امری مهم و درخور توجه است زیرا این امر در راستای رفع موانع تولید و پشتیبانی از فعالیت‌های تحقیقاتی صورت می‌گیرد.

آب بندی استخر

 

وی ارزیابی خسارت‌های وارده از سوی آفات زراعی و مبارزه با آن را مهم دانست و افزود: اکنون زمان آن رسیده است به صورت ویژه بر روی آفات معین و مشخص کار تحقیقاتی انجام شود زیرا این فعالیت عاملی برای جلوگیری از خسارت‌های مهم به محصول گندم و برنج است.

رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی، دستور ویژه‌ای برای بالا بردن سرعت عمل و توجه خاص بر داده‌های پراهمیت به منظور تولید گندم پایدار در کشور صادر کرد.

این مقام مسئول به نقش تحقیق برای توسعه در زمینه طرح‌های کلان از جمله گندم و برنج اشاره کرد و به شرح تفصیلی اهداف سازمان در زمینه گندم و برنج و دیگر طرح‌های کلان، با توجه به اسناد بالادستی که نقشه راه را مشخص کرده‏، پرداخت.

وی کاهش سطح زیر کشت هدفمند، افزایش تولید و مصرف بهینه آب را سرخط تولید محصولات کشاورزی پایدار در برنامه طرح‌های کلان سازمان عنوان کرد.

پلاستیک استخر

 

بازرگان اجرای طرح‌های کلان تحقیقاتی بخش کشاورزی را از استراتژی‌های سازمان تحقیقات برشمرد و خاطرنشان کرد: در اجرای طرح‌های کلان توسط مجریان طرح‌ها در راستای رسیدن به اهداف و اسناد بالادستی و برنامه‌های مصوب، باید دقیقاً مشخص شود چه مقدار سطح زیر کشت کاهش می‌یابد یا چه میزان مصرف بهینه آب خواهیم داشت و چه مقدار افزایش تولید را دربر خواهد گرفت؟

معاون وزیر در سازمان تحقیقات با بیان این که سازمان تحقیقات، خط مقدم برای اجرای برنامه امنیت غذایی کشور است‏، گفت: برای دستیابی به امنیت غذایی و پاسخگویی به خواسته‌های وزیر جهاد کشاورزی‏، باید برنامه‌ریزی دقیقی در مسیر رسیدن به این مهم انجام شود.

وی همچنین برنامه‌ریزی دقیق برای تولید پایدار گندم در ترسالی و خشکسالی در طرح‌های کلان را مهم برشمرد و دستور ویژه‌ای برای به حداقل رساندن نوسانات تولید گندم از طریق بکارگیری یافته‌ها و ارقام مناسب با اهداف و برنامه‌های بهره‌وری وزارت متبوع را صادر کرد.

بازرگان با بیان این که شرایط حاضر کشور به طرحی نو و برنامه‌های جدید و فناورانه نیاز دارد، طرح کلان گندم و ارتقای میانگین تولید آن را با توجه به پتانسیل و ظرفیت زمین‌های کشاورزی امری مهم و قابل توجه دانست.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت و استعداد خاک زمین کشاورزی باید در نظر گرفته شود، گفت: توجه به تولید محصولات کشاورزی در شرایط اقلیمی و خاک امری ضروری و مهم برای تولید هرچه بهتر محصول است.

لندفیل

 

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، فعالیت‌های اجرایی در عرصه‌های کشاورزی را امری ضروری دانست و با اشاره به اینکه باید متناسب با شرایط، فعالیت‌های اجرایی نسخه لازم تهیه شود، چنین برنامه‌ای را مناسب و قابل ارائه به وزارت متبوع بیان داشت.

کد خبر 5336658

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 305
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 7 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: