تحقق ۱۱۰ درصدی برنامه «سازگاری با کم آبی» استان هرمزگان
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا مدرس در نشست کارگروه سازکاری با کم آبی هرمزگان که با موضوع بررسی عملکرد شش ماهه شرکت آب منطقه ای، شرکت آبفا و سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: نوسازی قطعه یک خط اول میناب به بندرعباس و افزایش راندمان تولید محصولات باغی به عنوان دوعامل افزایش بهره وری منابع آبی در استان هرمزگان بوده است.

فروش ورق ژئوممبران 

 

وی تصریح کرد: نصب کنتور، جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز، انسداد چاه های غیر مجاز، اصلاح و تعدیل پروانه ها، اطلاع رسانی، فرهنگ سازی و تقویت آبخوان ها از طریق تغذیه مصنوعی از جمله اقدام های شرکت آب منطقه ای به منظور مدیریت مصرف آب بوده است.

وی، افزود: تأمین مصالح و بازسازی شبکه توزیع، تعویض کنتورهای خراب مشترکان، نشت یابی و شناسایی نشت نامرئی در شبکه توزیع و خط انتقال، نشت یابی مخزن، شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز، نصب تجهیزات کاهنده مصرف آب، شیرین سازی آب دریا و احداث تأسیسات آب شیرین کن نیز از جمله اقدام هایی بوده است که شرکت آبفا به منظور صرفه جویی در منابع آبی انجام داده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان با اشاره به اقدام های صرفه جویانه سازمان جهاد کشاورزی نیز گفت: اجرای سامانه های نوین آبیاری، توسعه کشت گندم و کلزا و جایگزینی آن با محصولات زراعی آب بر، اصلاح و بازسازی گلخانه، توسعه و اصلاح کشت های گلخانه ای و جایگزینی با محصولات زراعی آب بر و بهسازی کانال های آبیاری عمومی از جمله اقدام های سازمان جهاد کشاورزی برای صرفه جویی در مصارف آبی است.

مدرس اضافه کرد: افزایش راندمان تولید محصولات باغی نیز به عنوان یکی از عواملی بوده که در افزایش مصرف آب بخش کشاورزی مؤثر بوده لست.

فروش ژئوممبران

 

وی همچنین با اشاره به عملکرد استان در تحقق برنامه های سازگاری با کم آبی استان هرمزگان، اعلام کرد: بر اساس برنامه پیش بینی شده در افق ۱۴۰۰، میزان کاهش برداشت از منابع آب زیرزمینی ۱۱۰ درصد تحقق داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان، گفت: حذف یا کاهش سطح زیرکشت گیاهان آب بر در کل فضای سبز شهری، اجرای سیستم های آبیاری نوین، ساماندهی و اصلاح الگوی مصرف فضای سبز شهری، جداسازی شرب از فضای سبز از منابع آب شرب سطحی و زیر زمینی نیز از جمله اقدامات مشترک شرکت آبفا، آب منطقه‌ای و شهرداری بندرعباس به منظور صرفه جویی در مصرف آب بوده است.

خرید ژئوممبران

 

وی همچنین از تمام اعضای کارگروه خواست برنامه ریزی لازم را در راستای تحقق کامل برنامه سازگاری با کم آبی در استان در مدت زمان باقی مانده انجام دهند و مشکلات موجود را با محوریت معاونت عمرانی استانداری هرمزگان رفع کنند.

کد خبر 5337764

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 259
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 6 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: