صادرات عایق رطوبتی استان مرکزی ۴ برابر شد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، محمدرضا حاجی‌پور عصر امروز در نشست بررسی مشکلات صنایع دلیجان با اشاره به تولید عایق رطوبتی در استان اظهار داشت: خوشبختانه استان مرکزی در زمینه تولید عایق رطوبتی روند روبه رشدی را داشته و صادرات استان در این زمینه به‌ویژه در شهرستان دلیجان افزایش یافته و چهار برابر سال گذشته است.

وی افزود: این موضوع نشانگر این است که گرچه صنایع این استان با مشکلاتی مواجه است ولی واردات روند نزولی پیدا کرده و صادرات درحال افزایش است، یکی از راه‌های تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی جلوگیری از وارداتی است که مشابه آن در داخل تولید می‌شود.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی تصریح کرد: فصل پاییز با افزایش تقاضا برای مواد اولیه در زمینه عایق رطوبتی مواجه بوده و اوج فعالیت صنعت عایق رطوبتی در همین فصل از سال است، دولت در راستای حمایت از تولیدکنندگان اقداماتی را از قبیل پرداخت تسهیلات به واحدهای کوچک و متوسط، افزایش نقدینگی و تامین مواد اولیه صنایع با کنترل و تنظیم بازار انجام می‌دهد.

حاجی‌پور بیان کرد: خوشبختانه کمبود مواد اولیه برای تولید عایق‌های رطوبتی در صنایع عایق دلیجان نداریم اما مشکلی که وجود دارد این است که با وجود مواد اولیه شاهد بازار سیاه در این شهرستان هستیم، به‌گونه‌ای که بعضی از بنکدارها با خریداری مواد اولیه مورد نیاز این صنعت و احتکار آن به‌دنبال ایجاد بازار سیاه هستند که با آنها مطابق قانون و با جدیت برخورد می‌شود. 

ورق های ژئوممبران

 

وی ادامه داد: به منظور تنظیم بازار تیشو و جلوگیری از بازار سیاه در شهرستان دلیجان و همین‌طور جلوگیری از فعالیت بنکداران در خارج از قطب این منطقه و خرید و فروش تیشو در فضای خارج از قطب بازرسی را دستور کار قرار داده‌ایم و افراد خاطی شناسایی و مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند، راه دیگر برطرف کردن این مشکل حرکت انجمن عایق رطوبتی با برنامه‌ریزی و نیازسنجی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی عنوان کرد: استان مرکزی دارای 135 واحد صنعتی عایق رطوبتی فعال با ظرفیت اسمی است، پروانه بهره‌برداری این واحدها 156 میلیون متر مکعب است، واحد صنعتی عایق رطوبتی در دلیجان وجود دارد که ظرفیت اسمی تولیدی آنها 137 هزار متر مکعب است.

تولید ورق ژئوممبران

 

حاجی‌پورافزود: صنعت عایق رطوبتی استان سالانه نیازمند 94 میلیون متر مربع مواد اولیه مورد نیاز تیشو است، این نیاز در ابتدای سال باید به شرکت‌های تولیدی اعلام شود

 

منبع ایسنا

 




:: بازدید از این مطلب : 337
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 31 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: