آزادسازی و جلوگیری از تغییر کاربری 900 قطعه زمین کشاورزی در استان قزوین
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، پرویز عبدی مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیشگیری از تغییر کاربری های غیرمجاز این اراضی در نقاط مختلف استان قزوین در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفاظت از اراضی زراعی و باغی انجام شده است.

عایق بندی استخر

وی گفت: در راستای اجرای این قانون، نیروهای یگان حفاظت امور اراضی کشاورزی با مشاهده تغییر کاربری در حال انجام در زمین های زراعی و باغی، نسبت به تخریب و قلع و قمع بناهای احداثی از جمله دیوارکشی، فنس کشی و نصب اتاقک اقدام می کنند.

مدیر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه خاطرنشان کرد: با قلع و قمع بناهای تخریب شده که به قصد تغییر کاربری غیرمجاز انجام شده بود، ۸۲.۵۶ هکتار از اراضی کشاورزی استان به وضعیت سابق بازگشت.

وی اظهار داشت: در برخی مواقع نیز که تغییر کاربری های غیرمجاز در اراضی کشاورزی انجام شده و تخریب و قلع و قمع آنها از سوی یگان حفاظت ممکن نیست، مراتب به دستگاه قضایی اعلام می شود و پس از صدور رای نسبت به قلع و قمع و تخریب بناها اقدام می شود.

عبدی یادآور شد: هرگونه خرد و قطعه قطعه کردن زمین ها، ساخت اتاقک یا نصب کانکس، دیوارکشی، فنس کشی و ریختن مصالح در اراضی کشاورزی تغییر کاربری غیرمجاز محسوب می شود و مطابق با قانون با افراد متخلف برخورد و سازه های احداثی قلع و قمع و اراضی مربوطه باید به حالت سابق بازگردند.

این مسوول گفت: اراضی کشاورزی در کشور ما محدود هستند و از آنها باید برای حفظ امنیت غذایی به خوبی صیانت کنیم بنابراین تغییر کاربری های غیرمجاز خط قرمز محسوب می شود.

به گزارش فارس، استان قزوین دارای ۴۸۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی است.

انتهای پیام/ع

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: