رئیس جهاد کشاورزی کردستان: سال پرتنشی پیش‌رو داریم/ کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدفرید سپری ظهر امروز در هشتمین جلسه طرح جهش تولید که با حضور مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام، مدیر امور شعب بانک ملی، معاون بیمه بانک کشاوزی، رئیس مرکز آموزش و تحقیقات کشاورزی و معاونین و مدیران سازمان برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 428 هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح جهش تولید و با حمایت های ستاد فرمان اجرایی امام زیر کشت انواع محصولات زراعی رفته است.

استخر کشاورزی

وی با بیان اینکه تا اکنون 246 هزار هکتار از مزارع استان زیر پوشش بیمه قرار گرفته است، اذعان کرد: قریب به 209 هزار هکتار از این سطح مزارع طرح جهش تولید بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان با بیان اینکه تنش‌های آب و هوایی چند سال اخیر و شیوع بیماری‌ها و آفات گیاهی خسارات زیادی را به بخش کشاورزی متحمل کرده است، گفت: کشاورزان استان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی و حمایت‌های مالی نسبت به بیمه مزارع و باغات خود اقدام کنند.

سپری یادآور شد: سال گذشته 143 هزار هکتار از اراضی استان در قالب طرح جهش تولید بیمه شده بود که بر اساس آخرین برآوردها 105 میلیارد و 400 میلیون تومان خسارت بیمه محصولات کشاورزی بوده و تاکنون 101 میلیارد تومان آن به حساب کشاورزان استان واریز شده است.

وی با بیان اینکه 999 دستگاه سهمیه جذب ادوات کشاورزی استان کردستان در قالب طرح جهش تولید است، تاکید کرد: باید مراحل پرداخت و خرید این ادوات به سرعت انجام شود و آسانکاری لازم توسط بانک عامل به عمل آید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اضافه کرد: 505 نفر متقاضی ادوات دنباله‌بند کشاورزی حفاظتی در استان شناسایی شده و به بانک ملی جهت پرداخت تسهیلات و خرید ادوات معرفی شده‌اند.

یوسفی، مدیر امور شعب بانک ملی هم از شروع پرداخت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی حفاظتی طرح جهش تولید از امروز خبر داد و تصریح کرد: شرایط و ضوابط پرداخت این تسهیلات به صراحت اعلام شده و با هر گونه کم‌کاری و مانع‌تراشی در این زمینه برخورد خواهیم کرد.

اسماعیل حیدری معاون امور بیمه بانک کشاورزی استان هم از حمایت‌های مالی ستاد فرمان اجرایی امام(ره) از بیمه محصولات کشاورزی خبر داد و تصریح کرد: با کمک‌های مالی ستاد هزینه پرداختی از سوی زارعان استان کاهش یافته و امیدواریم کشاورزان استقبال خوبی از بیمه محصولات خود به عمل آورند.

انتهای پیام/2330/71

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: