اجرای طرح جهش تولید در ۳۲۰ هزار هکتار از دیم‌زار‌های زنجان/۷۰ درصد اراضی کشاورزی دیم زاراست
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، اکبر طیبی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان، در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه این طرح در ۳۲۰ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرا می‌شود، اظهار داشت: یکی از مهم‌تر ین اهداف طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها، افزایش بهره‌وری در واحد سطح است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: افزایش تولید در دیم‌زار‌ها با استفاده از ادوات و روش‌های نوین کشاورزی همچون اجرای خاک‌ورزی حفاظتی، استفاده از کود‌های بذر مال، ریزمغذی‌ها و رعایت تناوب زراعی غلات و حبوبات قابل دسترسی است که این موارد در اجرای طرح جهش تولید در دیم‌زار‌های استان مورد نظر قرار گرفته است.

ورق استخر

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۳۵۰ هزار تن گندم در سال زراعی پیش رو در استان تولید شود، عنوان کرد: ۷۰ درصد اراضی کشاورزی استان زنجان دیمی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به اینکه اقدامات لازم از ماه گذشته آغاز شده است، اضافه کرد: ۱۸۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان به صورت آبی کشت می‌شود که از این میزان بیش از ۱۲۴ هزار هکتار استعداد آبیاری نوین و تحت فشار را دارند.

وی با بیان اینکه بذور گواهی شده به میزان کافی در شرکت‌های بذری استان وجود دارد و کشاورزان می‌توانند از این بذور استفاده کنند، یادآور شد: با توجه به اینکه کیفیت بذر‌های تولیدی بالا است،کشاورزان استقبال خوبی را دارند و نهاده‌های لازم نیز تامین شده و مشکل خاصی نیست.

طیبی افزود : این اراضی زیرکشت شامل محصولات مختلف از جمله گندم، جو، حبوبات، گیاهان علوفه‌ای، نباتات، دانه‌های روغنی مخصوصاً گلرنگ خواهد شد و حمایت‌های ویژه از کشاورزان در بحث بیمه، نهاده‌ها و سایر اقدامات ترویجی انجام خواهد شد.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 155
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 22 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: