سند جامع ماشین‌آلات کشاورزی بر مبنای توسعه صادرات تدوین می شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سید رضا فاطمی امین امروز در پایان جلسه هماهنگی برای تدوین سند جامع راهبردی ماشین‌آلات و تجهیزات بخش کشاورزی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال در بسیاری از اقلام صنعتی از جمله تراکتور شاهد رشد تولید بودیم، اظهار کرد: هنوز ظرفیت‌های خالی در موضوع ماشین‌آلات کشاورزی وجود دارد. بنابراین تولید و گسترش ماشین‌آلات کشاورزی از دو جهت اهمیت دارد؛ نخست اینکه به افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی و در نتیجه ارتقای امنیت غذایی کمک می‌کند و دوم، محور صادراتی آن‌ها است.

جلوگیری از تبخیر آب

وزیر صمت افزود: در سفرهایی که به برخی کشورها داشته‌ایم دیدگاه مثبتی نسبت به تجهیزات و ماشین‌آلات کشاورزی ایرانی وجود دارد؛ به طور مثال شرکت تراکتورسازی تبریز با انعقاد قراردادی با شرکت تراکتورسازی بلاروس به تأمین قطعات این شرکت می‌پردازد. راهبرد و رویکرد ما در وزارت صمت نیز این است که به جای صادرات مواد خام و نیمه خام، همچنین محصولات با ارزش افزوده پایین، در این زمینه صادرات‌محور شویم.

فاطمی امین تاکید کرد: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال تدوین برنامه و نقشه راهی برای ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی است که این برنامه با مشارکت ذی‌نفعان این حوزه تدوین می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین مالی برای فروش و ظرفیت‌های خالی، دو مشکل عمده فعالان این بخش است، گفت: تا زمانی که نیاز داخلی به تراکتور و سایر ماشین‌آلات و ادوات کشاورزی وجود دارد، روی صادرات این محصولات تمرکز نخواهیم داشت.

وزیر صمت با بیان اینکه سال آینده تمرکز در این حوزه بر صادرات ماشین‌آلات کشاورزی خواهد بود، تصریح کرد: امسال به طور عمده در زمینه تأمین نیاز داخل و همچنین باز شدن بازارهای صادراتی برنامه داریم و امیدواریم تا پایان سال بتوانیم سهمیه‌بندی در تخصیص تراکتور را حذف کنیم؛ موضوعی که در سال‌های قبل مشمول نوبت‌بندی بود و رانت و فساد احتمالی را نیز می‌توانست به دنبال داشته باشد.

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 125
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: