معافيت دائمي محصولات کشاورزي از ماليات بر ارزش افزوده
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، براساس قانون دائمي ماليات بر ارزش افزوده که از تاريخ 13 دي‌ماه 1400 لازم‌الاجرا شده است، عرضه محصولات کشاورزي و دامپروري در داخل کشور و ارائه خدمات مرتبط با اين محصولات از ماليات و عوارض ارزش افزوده معاف شده است.

 

براساس اين ابلاغيه که از سوي سازمان امور مالياتي کشور ابلاغ شده است، عرضه کليه محصولات کشاورزي فرآوري نشده شامل محصولات خام زراعي و باغي، گياهان دارويي، محصولات مرتعي، محصولات جنگل از جمله چوب خام، محصولات گلخانه از جمله سبزي، صيفي، گل و گياه و انواع قارچ همچنين عرضه تخم‌مرغ نطفه‌دار و تبديل آن به جوجه يکروزه، عرضه بذر، نشا، نهال، سم و کود، عرضه آب مصرفي کشاورزي، عرضه و واردات دام زنده و خوراک آن، کليه موارد مواد اصلي توليد دام زنده مطابق پروانه صادره توسط وزارت جهاد کشاورزي، پوسال (کمپوست)، کشت بافت و بستر آماده کشت بافت و انواع دارو  و واکسن دامي از ماليات ارزش افزوده معاف هستند.

عايق استخر

همچنين خدمات مرتبط با محصولات کشاورزي شامل بسته‌بندي، انبارداري، نگهداري محصول در دماي مناسب در سردخانه، انجماد محصول شامل سردخانه، پاک کردن، درجه‌بندي، بوجاري بذور، پوست‌گيري مانند شالي‌کوبي، شستشو، تميزکاري، تفکيک، همگن‌سازي و همچنين خشک کردن انواع محصولات مانند چاي، کشمش، خرما با روش‌هاي مختلف، تفت دادن مانند پخت نخود، پنبه‌پاک‌ کني و همچنين خدمات درماني پيشگيري دامي و گياهي، واحدهاي ماشيني کردن (مکانيزاسيون)، آب کشاورزي، کشت بافت و توليد اندام‌هاي تکثيري گياهان و خدمات بيمه‌هاي محصولات کشاورزي معاف از ماليات ارزش افزوده هستند.

 

در مورد واردات محصولات کشاورزي و فرآوري نشده شامل بذر، نشا، نهال، سم و کود مشمول معافيت نبوده و ماليات عوارض به نرخ 9 درصد در مبادي گمرکي به آن تعلق مي‌ گيرد. عرضه اين کالاها پس از واردات در داخل کشور مانند عرضه کالاهاي مشابه داخلي از پرداخت ماليات و عوارض معاف است.

 

همچنين اعمال معافيت‌هاي مالياتي در مورد عرضه آن دسته از کالاهاي فوق‌الذکر که خوراکي باشند، منوط به اخذ گواهي سلامت محصول از مراجع قانوني ذيصلاح از قبيل سازمان ملي استاندارد ايران و سازمان غذا و دارو است.

 

همچنين توليدکنندگان و عرضه‌کنندگان اين کالاها مکلف هستند برچسب معافيت از ماليات بر ارزش افزوده را بر روي بسته‌بندي درج نمايند.

 

منبع فارس نيوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: