رفع تداخلات کل اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری تا پایان امسال
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد سعید اسدی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه طرح کاداستر در سال ۹۳ در مجلس تصویب و در سال ۹۵ به صورت رسمی در سطح استان اجرایی شد، گفت: در همین سال برای اجرای طرح در ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های سامان و فارسان و در سال ۹۷، ۷۴ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های سامان، بن، اردل و کیار و در سال ۱۴۰۰ نیز ۱۴ هزار و ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی با شرکت‌های قوی قرارداد بسته شد.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: ۱۲۸ هزار هکتار از اراضی استان تحت پوشش قراردادها قرار گرفته است که تا کنون ۹۱ هزار هکتار از این اراضی کشاورزی به صورت قطعه‌ای نقشه‌برداری شده است.

وی ادامه داد: اصلاح نقشه‌ها و صدور سند زمان‌بر است که تا سال گذشته ۲۹ هزار هکتار از اراضی شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا، بروجن، کوهرنگ و شهرکرد که نقشه‌برداری شده‌اند برای تحویل سند به اداره ثبت اسناد ارسال شده است.

فروش ورق ژئوممبران 

اسدی گفت: موظف هستیم تا سال آینده قانون رفع تداخلات را برای همه پلاک‌های استان انجام داده و قرارداد کاداستر آن‌ها تنظیم و تا سه سال آینده صدور سند همه اراضی را به پایان برسانیم.

وی با بیان اینکه پیشرفت اجرای طرح کاداستر از سال گذشته تا کنون قابل قبول است، افزود: ۴۵ هزار هکتار از اراضی یعنی حدود ۲۰ درصد اراضی در کمیسیون رفع تداخلات تعیین تکلیف شده است و تا پایان سال با اعتباری که بدون محدودیت در اختیارمان قرار می‌گیرد کل اراضی استان رفع تداخل می‌شوند.

رئیس اداره مهندسی و حدنگاری اراضی جهادکشاورزی استان به اهداف اجرای طرح کاداستر اشاره کرد و افزود: با اجرای این طرح اطلاعات کاملی از اراضی به دست می‌آید و الگوی کشتی برای آینده تعریف خواهد شد، همچنین مزایایی از قبیل اصلاح و سنددار شدن اراضی کشاورزی، ارتقاع سطح رضایتمندی مردم، ارتقاع سطح ضریب اطمینان در تولید و... را به همراه دارد.

اجرای طرح کاداستر حمایت کشاورزان را نیاز دارد

وی با بیان اینکه اجرای کامل این طرح برای کشاورز رایگان است، گفت: صدور سند مالکیت محور است و مالک باید متقاضی دریافت سند باشد پس بدون رضایت کشاورز این طرح در مرحله آخر که به صدور مجوز ختم می‌شود دچار مشکل خواهد شد.

طرح کاداستر به نفع قشر ضعیف و محروم

یدالله مظاهری در ادامه این جلسه با بیان اینکه طرح کاداستر به نفع قشر ضعیف و محروم است، گفت: تأمین امنیت غذایی با حفظ اراضی کشاورزی در سال جاری مورد توجه قرار گرفت که کشاورزان عاملان اصلی این پروژه هستند و طرح کاداستر از این قشر که معمولا منابع مالی ضعیف‌تری دارند حمایت می‌کند.

مدیر امور اراضی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: قانون رفع موانع تولید در سال ۹۴ مورد توجه قرار گرفت و دولت وزارت جهاد و ثبت‌اسناد را موظف به تحویل اسناد ملی به اشخاص کرد و دستگاه‌های مرتبط ملزم به اجرای این طرح شدند که تا کنون ۱۲۰ الی ۱۳۰ هزار هکتار از اراضی تحت پوشش قرارداد برای اجرای طرح و ثبت سند قرار گرفتند.

معترضان برای دریافت سند از طریق شعب ویژه اقدام کنند

وی ادامه داد: با اجرای این طرح دولت دیگر حق اعتراض در خصوص این اراضی را ندارد و اگر مردم باز هم برای دریافت اسناد خود اعتراض دارند می‌توانند از طریق شعب ویژه اقدام کنند.

تبدیل ۶ هزار هکتار از منابع طبیعی به منابع مردمی

مظاهری با بیان اینکه از سال ۹۵ تا کنون ۶ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی کسر و به منابع مردم اضافه شده که ۹۹ درصد این کار از سال گذشته عملیاتی شد، اظهار داشت: از سال ۹۵ تا سال گذشته تنها ۶ هزار از اراضی رفع تداخلات شدند اما از دی ماه سال گذشته تا کنون این طرح در ۵۰ هزار هکتار از اراضی اجرا شده است.

وی در پایان با بیان اینکه اراضی روستای شیخ شبان در حال بررسی هستند که آیا شامل رفع تداخلات ارضی می‌شوند یا خیر، ادامه داد: همه اراضی برآفتاب و نسا هفشجان تعیین تکلیف شده‌اند.

انتهای پیام/68036

 

منبع فارس نیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 113
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: