اجرای طرح کاداستر در ۹۵ درصد زمین‌های کشاورزی
نوشته شده توسط : شیما شریفی

مهدی اقبالی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نهاوند در رابطه با وضعیت اجرای طرح کاداستر اظهار کرد: در کل کشور ۱۳۷ میلیون هکتار زمین مربوط به منابع طبیعی وجود دارد که تا کنون ۱۳۳ میلیون هکتار آن تثبیت شده و برای ۱۲۹ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اسناد کاداستر صادر شده است.

وی مجموع کل زمین‌های کشور را ۱۶۴ میلیون هکتار عنوان کرد و افزود: از این میزان ۱۳۷ میلیون هکتار مربوط به منابع طبیعی است و مابقی آن یعنی ۱۸ میلیون هکتار دیگر کاداستر شهری و روستایی و کشاورزی است.

معاون اسناد سازمان اسناد و املاک کشور در رابطه با اجرای کاداستر زمین‌های کشاورزی شهری و روستایی گفت: سخت‌ترین موضوع بحث کاداستر زمین‌های شهری و روستایی است زیرا این زمین‌ها دارای ابعاد کوچکی هستند و نیاز به صرف زمان دارند در حالی که ابعاد و مساحت زمین‌های کشاورزی و زراعی بزرگ بوده و کاداستر آنها راحت تر است.

وی افزود: تاکنون برای بیش از ۹۵ درصد زمین‌های کشاورزی اسناد مالکیت کاداستر صادر شده و مابقی نیز در دست اقدام است.

اقبالی گفت: بیشترین پرونده های اجرایی ما راجع به مهریه است که علت آن به مشکلات اقتصادی و اجتماعی و مهریه‌های بالایی برمی‌گردد که از سوی خانواده‌ها مطالبه می‌شود.

وی افزود: با توجه به آمارهای موجود هشدار ما به مردم و خانواده‌ها این است که زندگیشان را به مهریه‌های بالا که هیچ خیری هم ندارند گره نزنند.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

معاون اسناد سازمان اسناد و املاک کشور با بیان اینکه مهریه بالا باعث تشدید اختلاف می‌شود گفت: سال گذشته ۶۷ درصد از پرونده‌های ورودی مربوط به اختلافات زناشویی مربوط به مهریه بوده است.

انتهای پیام/ 3140/

منبع فارس نیوز

 

 

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 8 مهر 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: