مشکل تخصیص آب کشاورزان بیجار برطرف می شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر محرابیان چهارشنبه شب در جلسه شورای اداری شهرستان بیجار اظهار کرد: رفع مشکل تخصیص آب بخش کشاورزی شهرستان بیجار را مدنظر داریم.

وی افزود: با حضور مسئولان استان، وزارت نیرو و نماینده صنف کشاورزی، تخصیص آب این بخش را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت ضرورت از سد تالوار یا با حفرچاه و از راه‌های دیگر، این مشکل را برطرف می‌کنیم.

وی خطاب به کشاورزان شهرستان بیجار گفت: پیگیر حقوق شما هستیم و اجازه نمی‌دهیم کوچک‌ترین خدشه‌ای به حقوق شما وارد شود و این مهم در حوزه آب شرب نیز پیگیری می‌شود.

وزیر نیرو اعلام کرد: برنامه ریزی برای احداث سد شیخ بشارت در بیجار نیز انجام شده خبر داد و امیدواریم بر اساس مطالعات صورت گرفته و با احداث این سد، بخشی از نیاز آبی شهرستان بیجار رفع شود.

محرابیان اذعان کرد: در بخش آب شرب شهری و روستایی بیجار برنامه‌های نسبتاً خوبی طی ماه‌های گذشته تدوین شده است.

کاربرد ورق ژئوممبران

وی افزود: تأمین آب شرب شهرها و روستاها به صورت کوتاه مدت تحت عنوان پروژه‌های رفع تنش آبی مانند احداث مخزن، خطوط انتقال، حفر چاه و اصلاح تصفیه خانه در دستور کار است و ابلاغ و اعتبار خاصی برای آن منظور می‌کنیم.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در طرح درازمدت و نهایی نیز انتقال آب برای بخش شرب، صنعتی و مشاغل وابسته به این حوزه در دستور کار است و پروژه انتقال آب از سد سیازاخ به بیجار و یاسوکند از جمله مهمترین این طرح هاست.

محرابیان افزود: بخشی از این طرح به صورت فوری به طول ۲۳ کیلومتر شروع شده ولی این طرح سنگین است و ۱۴۰ کیلومتر خط انتقال باید اجرا شود که نیازمند اعتبارات فراوانی است.

وی خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از اعتبارات غیربودجه ای استفاده کنیم، به صورت ترک تشریفات این طرح را به قرارگاه خاتم الانبیا واگذار کرده ایم و اعتبار خاصی از محل تهاتر نفت در اختیار قرارگاه گذاشتیم که بعد از ابلاغ، بخش اصلی کار با سرعت جدی شروع می‌شود.

وزیر نیرو اظهار داشت: یکی از مصوبات جلسه امروز این خواهد بود که تمام روستاهای شهرستان بیجار که مشکل کمبود آب دارند، در اولویت اجرای طرح جهاد آبرسانی قرار می‌گیرند.

محرابیان خاطرنشان کرد: به نوبت حل مشکل آب شرب این روستاها شروع می‌شود تا در سال‌های آینده شاهد رفع این مشکل برای همیشه باشیم.

کد خبر 5590287

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 31 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: