مجلس و دولت برای حل مشکلات کشاورزان آسیب‌دیده توجه ویژه دارند + تصویر
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمدجواد عسکری عصر امروز در فرآیند بازدید از باغات نخل منطقه دشتستان با تاکید بر ضرورت دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی، اظهار داشت: اصلاح، نوسازی و بهسازی نخیلات باغات خرما باید یکی از برنامه‌های اصلی جهاد کشاورزی برای توسعه هدفمند باشد.

وی با اشاره به اهمیت خودکفایی تولید مجول به عنوان یکی از ارقام خرما درکشور، افزود: باید شرایطی را ایجاد شود تا بتوانیم با تعریف دستورالعمل از واردات مجول از کشورهای خارجی بی‌نیاز و خودکفا شویم.

ورق پلاستیک

عسکری با تاکید بر اینکه محقق شدن این موضوع از ارزش اقتصادی بالایی برخوردار است گفت: تولید مجول در ایران دارای ارزش افزوده مناسبی از لحاظ اقتصادی است که امنیت تولید برای باغداران به ویژه استان بوشهر در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ادامه در رابطه با اهمیت پیشگیری از آفات و بیماری‌های قرنطینه‌ای در استان بوشهر تاکید کرد و در این زمینه اظهار داشت: فرآیند جلوگیری از آسیب آفات و سایر عوامل محیطی نظیر کاهش ریزش‌های بارندگی به بخش کشاورزی و باغداری باید با سازو کار مناسب خود نظیر اصلاح روش‌های آبیاری پیگیری شود.

وی با بیان اینکه باغات آسیب‌دیده چشم‌انتظار کمک‌های دولتی هستند خاطر نشان کرد: مجلس و دولت در این زمینه با هدف نگهداری نخلستان‌ها و توسعه همه‌جانبه تولید خرما و فرآورده‌های آن اهتمام جدی دارد.

عسکری بیان کرد: مجلس و دولت برای حل مشکلات کشاورزان آسیب‌دیده توجه ویژه دارند.

این نماینده مجلس با تاکید بر راه‌اندازی و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در این استان، خاطر نشان کرد: با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی و فرآوری محصولات خرما علاوه بر ارزش افزوده قابل توجه فراتر از تامین نیاز مصرفی داخل کشور امکان صادرات این محصول فراهم خواهد شد که رونق اقتصادی و اشتغال‌آفرینی مناسبی را برای جوانان این منطقه در پی خواهد داشت.

8000 میلیارد تومان در حوزه بیمه کشاورزان مصوب شد + تصویر

بیشتر بخوانید
نماینده بوشهر در مجلس: لایروبی و توسعه زیرساخت‌های بنادر به اشتغال پایدار استان کمک می‌کند

رئیس مجلس: حل مشکل ته‌لنجی استان بوشهر در دستور کار قرار دارد

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی هم در ادامه این بازدید با بیان اینکه سطح زیر کشت خرما در استان بوشهر 34 هزار هکتار است خاطر نشان کرد: حدود 30 درصد از این نخیلات باید در چارچوب برنامه تحولی جهاد کشاورزی در فرآیند اجرایی اصلاح و نوسازی باغات قرار بگیرند.

زهرا جلیلی‌مقدم، در رابطه با برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه، افزود: حذف نخلستان‌های فرسوده و جایگزینی با ارقام تجاری و مناسب در این استان از برنامه‌های معاونت امور باغبانی وزارت جهاد کشاورزی است.

وی در راستای اجرایی شدن اصلاح و نوسازی باغات خرما تاکید کرد و گفت: بنابراین حمایت از تولید نهال کشت بافتی خرما با توجه به نیاز کشور برای اصلاح و نوسازی باغات موجود امری ضروری است که باید اعتبار مورد نیاز آن برای اجرایی شدن این برنامه تامین شود.

مدیرکل دفتر امور میوه‌های گرمسیری و نیمه‌گرمسیری وزارت جهاد کشاورزی مبارزه با آفات و بیماری‌های مرتبط با محصول خرما نظیر چوب‌خوارها را از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد کشاورزی معرفی کرد و در این زمینه اظهار داشت: بدین منظور طرحی با همکاری سازمان حفظ نباتات و دفتر مدیریت بحران تنظیم شده و به ستاد مدیریت بحران کشور هم منعکس شده است تا با توجه به شرایط نخلستان‌های کشور و تنش‌های اقلیمی موجود، تصویب و تخصیص اعتبار مورد نیاز در دستور کار قرار بگیرد.

 


انتهای پیام/190

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 18 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: