ریل ۵۴E۱ ذوب آهن اصفهان، متروی تهران را از واردات ریل بی‌نیاز کرد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ذوب‌آهن اصفهان، برای اولین بار در کشور تلاشگران ذوب‌آهن اصفهان در کارگاه نورد ۶۵۰ یا همان کارگاه تولید ریل ملی موفق به تولید ریل ۵۴E۱ مطابق با استاندارد EN-۱۳۶۷۴ برای بهره‌برداری در متروی کلان شهر تهران شدند.

تولید کننده ورق ژئوممبران

مهرداد تولائیان معاون بهره‌برداری ذوب آهن اصفهان در این خصوص گفت: پیرو تولیدات ریلی ذوب آهن، از جمله ریل‌های ۶۰E۱ و U۳۳ برای خطوط راه آهن، ریل S۴۹ برای متروی بهارستان، ریل R۱۸ برای معادن و ریل زبانه سوزن، ۱۲ مردادماه ریل ۵۴E۱ نیز برای مترو کلان شهر تهران تولید شد تا کشور از واردات این نوع ریل بی‌نیاز شود.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب ریل ذوب آهن اصفهان که در خطوط ریلی کشور به کارگرفته شده است، افزود: ریلی که امروز تولید شد، پس از کنترل، بازرسی و بارگیری برای مترو تهران که حجم بالایی از مسافر را دارد و از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، ارسال می‌شود.

علی عبدالله‌پور مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه نیز در این خصوص اظهار داشت: در گذشته از ریل ۶۰E۱ ذوب آهن اصفهان استفاده کرده‌ایم که از کیفیت بالایی برخوردار است و قطعاً با توجه به اینکه تولید ریل ۵۴E۱ نیز بر اساس استانداردهای بین‌المللی است، کیفیت بسیار مطلوبی دارد.

وی افزود: در متروی تهران تنها جهت تعمیرات و نگهداری سالانه به ۵۰۰ شاخه ریل ۵۴E۱ نیاز داریم که قطعاً شرکت ساخت نیز جهت توسعه خطوط ریلی متقاضی این محصول است.

عبد‌الله‌پور این مترو را اولین متقاضی ریل ۵۴E۱ از ذوب‌آهن اصفهان معرفی کرد وافزود: سایر متروهای کشور از جمله قطار شهری مشهد، متروی اسلام‌شهر و سایر شهرها نیز به زودی متقاضی این ریل خواهند بود.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری راه‌آهن شهری تهران و حومه تولید ریل در ذوب آهن اصفهان در شرایط تحریم را یک اقدام بسیار ضروری و استراتژیک برای توسعه حمل و نقل ریلی دانست و گفت: قبلاً ریل مترو از کشور اتریش وارد می‌شد که با شدت گرفتن تحریم‌ها، به ناچار از کشورهای روسیه و ترکیه ریل وارد کردیم که از آن کیفیت برتر برخوردار نبود هزینه تعمیر و نگهداری را نیز افزایش داد‌.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

 

وی افزود: در شرایط تحریم که مشکلات مالی نیز وجود دارد، دغدغه تامین ریل یکی از مهم‌ترین مسائل ما است و به تدریج تأمین آن حتی از کشورهای روسیه و ترکیه هم سخت شد‌‌.

عبدالله‌پور افزود: تولید ریل در ذوب آهن اصفهان نه تنها صرفه‌جویی اقتصادی دارد و مانع خروج ارز از کشور می‌شود، بلکه دغدغه ما برای تأمین ریل را از بین برد و مهمتر از همه اینکه، وابستگی ما در حمل و نقل ریلی را به سایر کشورها کاهش داد.

محمدامین یوسف‌زاده مدیر مهندسی نورد ذوب‌آهن نیز در این باره اظهار داشت: در ادامه برنامه تولید ریل در نورد ۶۵۰ و تکمیل سبد ریل کشور، هدف ما در این ماه تولید ریل ۵۴E۱ بود که امروز ۱۲ مردادماه تست شد و مطابق استاندارد EN۱۳۶۷۴ به هدف رسیدیم.

وی با اشاره به سابقه ذوب‌آهن در تولید ریل S۴۹ برای متروی بهارستان اصفهان، اظهار داشت: از خصوصیات این ریل که مخصوص مترو هست و در مترو تهران به کار می‌رود، استحکام و مقاومت بیشتر است که میزان تحمل بار مسافری بالایی را دارد.

یوسف‌زاده افزود: سفارشی که در حال حاضر داریم کمتر از هزار تن است، تولید انبوه این ریل کیلد خورد و با توجه به استفاده از این ریل در مترو تهران، قطعاً سفارش‌های بعدی را هم خواهیم داشت.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ق/

 

منبع فارس نیوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 295
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 5 شهريور 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: