مشکل کمبود کود کشاورزی در آذربایجان شرقی نداریم
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، جمشید باقریان عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران از افزایش ۲ درصدی توزیع کود خبرداد و گفت: انواع کودهای شیمیایی در انبار سازمانی به مقدار بیش از ۲۳۷۰۰ تن و در انبار کارگزاران استان بیش از ۱۰۶۰۰ تن، جمعاً به میزان ۳۴۳۰۰ تن ذخیره سازی شده است، در حالی به استقبال کشت‌های پاییزه می‌رویم که مشکلی از نظر تأمین کود ازته که بیش از ۶۵% نیاز کودی کشاورزان و بهره برداران را تشکیل می‌دهد نداریم.

وی ادامه داد: با عنایت به دستور مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی از اول سال ۱۴۰۱ قیمت کودهای فسفاته و پتاسه بیش از ۴۵ درصد کاهش یافته است که این امر موجب شده مصرف کود فسفاته و پتاسه نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۳۷۵% و. ۱۲۶۹٪ افزایش داشته باشد.

باقریان با اشاره به اینکه توزیع کودهای کشاورزی در سطح استان توسط کارگزاران رسمی این شرکت که بیش از ۱۴۴ کارگزار می‌باشد انجام می‌گیرد تصریح کرد: اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود استان و مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستانها و شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان بر نحوه عملکرد و فعالیت این کارگزاری‌ها نظارت دارند و همچنین اکیپ نظارتی کمیته توزیع کود علاوه بر رصد و پایش توزیع کود نسبت به کنترل کیفیت مواد کودی نیز نظارت دارند.

ورق پلاستیکی

وی اظهار کرد: به منظور توزیع هدفمند کودهای یارانه‌ای و جلوگیری از قاچاق کالا و خدمات، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با همکاری و هماهنگی وزارت متبوعه از اول مهرماه سال گذشته پروژه بزرگ صدور حواله الکترونیکی را در سطح کشور و استان از طریق سامانه حمل و نقل توزیع نهاده‌های کشاورزی و سامانه رصد و پایش مواد کودی را با موفقیت عملیاتی نموده است.

باقریان ضمن تاکید بر لزوم تحقق شعار سال مقام معظم رهبری (تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین) گفت: به منظور حمایت از تولیدات داخلی و اشتغالزایی، در سالجاری دو همایش آموزشی و ترویجی به منظور معرفی سبد کودی شرکت و تولیدکنندگان داخلی طرف تفاهمنامه این شرکت و چند شرکت دانش بنیان با اهداف تأمین کودهای مورد نیاز کشاورزان و مصرف کنندگان برگزار گردیده است.

کد خبر 5577729

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: