طرح جهش تولید در ۲۱ هزار هکتار از دیمزارهای استان قزوین اجرا می‌شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، مجید اسماعیلی در نشست هماهنگی طرح جهش تولید در دیمزارها که با حضور مدیران و کارشناسان فنی سازمان در سالن جلسات باغستان برگزار شده بود، گفت: از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون 21 هزار و 850 هکتار از دیمزارهای استان تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برنامه ابلاغی استان برای این طرح 32 هزار و 100 هکتار تعریف شده است که شامل 15 هزار هکتار گندم دیم، 5 هزار هکتار جو دیم، 4 هزار هکتار نخود دیم، 6 هزار هکتار عدس دیم، 100 هکتار گلرنگ و 2 هزار هکتار علوفه یکساله دیم مانند ماشک، خلر، گاودانه، تریتیکاله می‌باشد.

اسماعیلی تصریح کرد: از 32 هزار و 100 هکتار برنامه ابلاغی همانطور که بیان شد تاکنون 21 هزار و 850 هکتار به زیر کشت رفته است و مابقی سطح زیرکشت بر اساس برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیمزارهای استان با شروع کشت بهاره حبوبات دیم (عدس و نخود) به صورت 100 درصد محقق خواهد شد.

وی درباره برش شهرستانی طرح جهش تولید در دیمزارها گفت: شهرستانهای قزوین 11 هزار و 825 هکتار، آوج 10 هزار و 540 هکتار، بوئین زهرا 2 هزار و 510 هکتار، تاکستان 7 هزار و 100 هکتار، آبیک 65 هکتار و البرز 60 هکتار از اراضی دیم خود را به این طرح اختصاص داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه طرح جهش تولید اهمیت بسزایی دارد، افزود: طرح جهش تولید جزو فعالیت های مهم جهاد کشاورزی محسوب می شود که مدیریت جهاد کشاورزی شهرستانها بایستی ضمن اختصاص وقت مناسب برای اجرای موثر آن، کشاورزان و بهره برداران را نسبت به اجرای دقیق این طرح مهم و ضروری ترغیب کنند.

ژئوتکستایل

اسماعیلی بر لزوم اهمیت اطلاع رسانی مناسب به کشاورزان و همچنین نظارت کامل و دقیق بر حسن اجرای طرح تاکید کرد و افزود: وی از مدیران جهاد کشاورزی شهرستان‌های تابعه می‌خواهیم از اهرم‌های تشویقی برای توجیه بیشتر کشاورزان استفاده کنند.

اجرای طرح جهش تولید نخود در البرز

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان البرز هم در این جلسه از اجرای طرح جهش تولید در دیمزارهای این شهرستان خبر داد و گفت: ابزارهای لازم برای تولید و توسعه بخش کشاورزی وجود دارد و با تلاش کشاورزان و آموزش‌های کارشناسان می‌توان میزان و کیفیت تولید را افزایش داد.

وحید یوسفلی به لزوم اهمیت اجرای این طرح در دیمزارها اشاره کرد و افزود: در طرح جهش تولید در دیمزارها، کشاورزان می‌توانند با کشت اصولی و صحیح انواع محصولات دیم در دیمزارها باعث توسعه و تولید بیشتر محصولات کشاورزی در منطقه شوند. کشت انتظاری نخود دیم نخستین بار است که در این شهرستان انجام شده است.

33 روستای تاکستان به پوشش طرح جهش تولید افزوده شدند

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تاکستان هم گفت: در راستای اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، یک دستگاه ماشین ‌کارنده کشت مستقیم دیم به یک کشاورز پیشرو روستای قمیک از توابع این شهرستان تحویل شد. این طرح با همکاری سازمان جهاد کشاورزی و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این شهرستان اجرا شده است.

حشمت‌اله رحمانی افزود: این طرح در راستای پروژه جهش تولید در دیمزارها، افزایش تولید، توسعه مکانیزاسیون کشاورزی و افزایش سطح درآمد کشاورزان و بهره‌برداران دیمکار این شهرستان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در سال زراعی جاری 2500 هکتار گندم، 900 هکتار جو، 28 هکتار نخود، 59 هکتار عدس و 2 هکتار خلر و ماشک در 33 روستا تحت پوشش طرح جهش تولید در دیمزارها قرار گرفته است.

انتهای پیام/ش

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: