۱۵۸۰ هکتار اراضی ملی استان چهارمحال و بختیاری به نفع کشاورزان آزادسازی شد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، عطاالله ابراهیمی امروز در حاشیه کمیسیون رفع تداخلات اراضی استان چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: یکی از مشکلاتی که میان دولت و مردم وجود دارد، اختلافاتی است که بر سر اراضی ملی وجود دارد، در همین راستا کارگروهی تحت عنوان رفع تداخلات اراضی استان تشکیل و برگزار شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بررسی 10 پلاک زمین در 4 شهرستان استان، افزود: برای این کار بررسی‌های میدانی و نقشه‌برداری با همکاری چند شرکت نقشه‌برداری انجام شده است و با تفسیر تصاویر هوایی، در مکان‌هایی که آثار کشت وجود دارد، این اراضی رفع تداخل و به مردم بازگردانده شد.

وی با اشاره به اینکه حدود 100 هزار هکتار اراضی بررسی می‌شود، ادامه داد: امروز 36 هزار هکتار مورد بررسی قرار گرفت و خوشبختانه چیزی حدود 1580 هکتار اراضی ملی به نفع مردم و کشاورزان رای داده شد که این اراضی به عرصه تولید برمی‌گردند و مردم برای اخذ سند می‌توانند اقدام کنند.

ژئوتکستایل

ابراهیمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاده است و بخش زیادی از اختلافات دیرینه‌ای که در خصوص اراضی ملی و مستثنیات وجود دارد، رفع می‌شود.

علی‌اصغر سلیمان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اصلاح اسناد اراضی ملی پس از رفع تداخلات اراضی، بیان کرد: این اراضی پس از اصلاح و تبدیل به قطعات کشاورزی، توسط زارعین و شرکت‌های مشاور تطبیق و مستندسازی شده و پرونده تشکیل می‌شود.

وی ادامه داد: پس از تایید‌های مرتبط نسبت به پرونده‌های تشکیل شده، این روند نهایتا منجر به صدور سند مالکیت قطعات متصرفی زارعین می‌شود.

تمامی اراضی ملی و غیر ملی استان تا دو سال آینده تعیین تکلیف می‌شود

یدالله مظاهری، مدیر امور اراضی استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه در سطح استان 250 هزار هکتار اراضی کشاورزی وجود دارد، اظهار کرد: حدود 15 تا 20 درصد کل سطح اراضی استان، اراضی ملی است.

وی با اشاره به شیوه‌نامه رفع تداخلات اراضی ملی و قوانین موازی، ادامه داد: بر اساس این شیوه‌نامه، کل پلاک‌ها با همکاری برخی دستگاه‌های اجرایی احصا و محدوده منابع ملی و غیرملی جدا می‌شود.

مظاهری گفت: از سال 94 تا به امروز چیزی حدود 86 هزار هکتار بررسی شده بود که نهایی شده و به اداره ثبت اسناد و املاک استان ارسال شد تا این اداره نسبت به صدور اسناد کشاورزی اقدام کند.

مدیر امور اراضی استان چهارمحال و بختیاری در پایان با اشاره به تعیین تکلیف 36 هزار هکتار اراضی در روز جاری، خاطرنشان کرد: سایر اراضی استان در دو سال آینده تعیین تکلیف می‌شود.

انتهای پیام/7540/ی

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 33
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 7 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: