حمایت از سرمایه گذاران بخش کشاورزی در اولویت است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، علی نجفی عصر یکشنبه در سالن اجتماعات سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اهر در جمع خبرنگاران گفت: شهرستان اهر نسبت به قدمتی که در آذربایجان شرقی دارد توسعه و پیشرفت آن‌چنانی ندارد.

وی با اشاره به اینکه در مقایسه با سال‌های قبل، دولت سیزدهم در عرصه آب و خاک، باغبانی و زراعت در شهرستان اهر ۵۰ درصد عملکرد مثبت داشته افزود: در زمینه آبیاری نوین در سال‌های قبلی ۲۲۰ هکتار کار شده بود و در دولت سیزدهم این مساحت به ۴۰۰ هکتار افزایش یافته است.

نجفی با معرفی گندم اهر به عنوان پاک‌ترین، با کیفیت ترین و بیشترین کمیت ادامه داد: شهرستان اهر دارای ۲۳۱ روستا، دو حومه، ۷ دهستان، ۲۱ نفر کارشناس پهنه، ۷۰۰ نفر اعضای نظام مهندسی، ۲۱۰ نفر مددکار ترویجی در ۱۹۴ روستا، با ۳۰۷۲ کیلومتر مربع در حدود ۷.۸ سطح استان آذربایجان شرقی را به خود اختصاص داده و پنجمین رتبه در مساحت را به خود اختصاص داده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر به کشت جایگزینی نباتات علوفه‌ای، عدس وغیره به جای زمینی که در آن گندم و جو کشت شده بود اشاره کرد و افزود: ۱۷۳۹۴ نفر بهره بردار در سطح کل اراضی کشاورزی به مساحت ۹۱۷۴۱ هکتار وجود دارد که ۸۴۲۴۱ هکتار از آن زراعی و ۷۵۰۰ هکتار از آن باغات را شامل می‌شود.

نجفی زمین‌های کشاورزی را امانت الهی و حفاظت از آن را وظیفه دانست و از کشاورزان خواستار شد تا زمین‌های خود را آیش نگذارند و تناوب و الگوی کشت را در اولویت خود قرار دهند.

وی از تولید ۱۵۰ هزار تن میوه سیب از ۷۵۰۰ هکتار باغ را خبر داد و گفت: متأسفانه سالهاست مقدار قابل توجهی از این میوه در کنار جاده‌ها مشاهده شده و تلف می‌شود امید بر آن است که با همکاری مسئولین شهرستان و همت آنان اقدام جدی در این امر شود.

ژئوتکستایل

وی از سرمایه داران تابع شهرستان اهر و مقیم دیگر شهرستانها خواستار شد تا سرمایه‌های خود را صرف شهرستان اهر کنند.

مدیر سازمان جهاد کشاورزی شهرستان اهر زمین‌های کشت گلخانه‌ای را ۱۰ هکتار اعلام کرد و گفت: در شهرستان اهر ۲۴ گلخانه با محصولات کشتی گوناگون وجود دارد.

نجفی از افزایش ۴۰ میلی متری باران نسبت به پارسال خبر داد و خاطر نشان کرد: امسال ۲۹۴ میلی متر بارش داشتیم و امید است با همکاری کشاورزان همه زمین‌های زراعی را که ۸۰ هزار هکتار ثبت شده است را کشت دهیم و حدالامکان هیچ زمین آیشی باقی نماند.

نجفی گفت: در شهرستان اهر کاشت گندم بیشتر از جو است و ما امسال قصد داریم کشاورزان را به سوی کاشت جو تشویق کنیم.

همچنین وی از رتبه دوم در ارتباط با جو و رتبه سوم در ارتباط با سیب قره قرمز خبر داد.

نجفی ادامه داد: شهرستان اهر ۲۷۵ هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت بلال (اهر مکه سی) اختصاص داده است که طعم بی نظیر آن دیگر شهرهای ایران را به خود جذب می‌کند و همه تلاش ما در این است که بلال و سیب قره قرمز اهر را برند سازی کنیم که اقدامات ابتدایی آن نیز شروع شده است.

کد خبر 5568957

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 65
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 4 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: