رشد صنعت در قزوين کشاورزي استان را به چالش کشانده است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، سيد جواد ساداتي نژاد در جمع کارکنان و فعالان حوزه جهاد کشاورزي استان قزوين که ظهر پنجشنبه در سالن شهداي جهاد کشاورزي برگزار شد اظهار کرد: جنگ روسيه و اوکراين دنيا را با چالش غذا روبه رو کرده است و بسياري از کشورها با مشکل تأمين غذا و جيره بندي روبه و هستند.

 

وزير جهاد کشاورزي ادامه داد: عليرغم مشکلات موجود در عرصه بين المللي و دو مشکل مهم در اقتصاد کشور، به دليل عملکرد مطلوب کشاورزان و کارکنان جهاد کشاورزي با مشکل کمبود غذا روبه رو نبوديم و بايد قدردان کشاورزانمان که غيرتمندانه پاي توليد غذا ايستاده‌اند باشيم.

 

وي با اشاره به اين موضوع که در ابتداي دولت سيزدهم بعد از 12 سال حوزه نظارت بر بازار به وزارت جهاد کشاورزي منتقل شد و هنوز هم ساختار بازرسي در وزارت جهاد کشاورزي و نظارت بر بازار وجود ندارد و براي انجام اين کار مهم از نيروهاي بسيج و بازنشستگان نيروهاي مسلح استفاده کرده‌ايم بيان کرد: خوشبختانه با کنترل بازار عليرغم نداشتن ابزارها با تکيه بر حس مسئوليت پذيري پاي کار ايستادند لذا امروز هيچ مشکلي در بازار و تأمين کالاهاي اساسي مورد نياز مردم نداريم.

لندفيل

وي گفت: کشاورزي قراردادي موضوعي است که سال‌ها است در دنيا اجرا مي‌شود تا کشاورزان دغدغه تأمين مالي نداشته باشند و اين طرح مدرن‌ترين طرح کشاورزي در کشور است.

 

اين مسئول بيان کرد: برخي معتقد بودند با ورود وزارت جهاد کشاورزي به حوزه نظارت بازار، توليد کاهش پيدا مي‌کند اين در حالي است که توليد برنج 25 درصد، جو 30 درصد و گندم 50 درصد افزايش يافته است و در استان قزوين ميزان خريد گندم در سال جاري 50 درصد افزايش پيدا کرد.

 

وي با اشاره به اين موضوع که توليد بدون بازار امکانپذير نيست و اين دو مکمل يکديگرند تبيين کرد: استان قزوين ظرفيت‌هاي انساني و ثروت اصلي بشري را در اختيار دارد و اين استان اين امکان را دارد که نماد کشاورزي دانش بنيان باشد و مي‌توانيم شاهد رشد کشاورزي هوشمند و دانش بنيان در اين استان باشيم.

 

ساداتي نژاد ابراز کرد: استان قزوين در طول سال‌هاي اخير در حوزه کشاورزي مورد بي مهري قرار گرفته است و بايد تلاش کنيم توسعه صنعت، بخش کشاورزي و تأمين غذاي استان و کشور را تحت تأثير قرار ندهد.

 

اين مسئول با بيان اينکه از ظرفيت پهبادي و ماهواره‌اي از جمله ماهواره خيام براي مقابله با زمين خواري استفاده خواهيم کرد، بيان کرد: با همکاري وزارت ارتباطات، دسترسي به اطلاعات ماهواره‌اي براي شناسايي اراضي تغيير کاربري يافته در اختيار وزارت جهاد کشاورزي قرار مي‌گيرد و اميدواريم استان قزوين پايلوت اجراي طرح مقابله با زمين خواري و تغيير کاربري اراضي در کشور شود، همچنين فرودگاه ويژه خدمات کشاورزي قزوين زيرساخت‌هاي مهمي براي استقرار پهپادهاي کشاورزي را دارد و اميدواريم اين طرح به زودي به نتيجه برسد.

 

کد خبر 5572695

 

 منبع مهرنيوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: