بهترين زمين‎هاي کشاورزي استان قزوين تغيير کاربري پيدا کرده است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله عبدالکريم عابديني روز در ديدار با وزير جهاد کشاورزي که ظهر پنج شنبه در دفتر نماينده ولي فقيه در استان قزوين برگزار شد اظهار کرد: انتظار مي‌رود استان قزوين با تدابير وزراي دولت مردمي از جمله وزير جهاد کشاورزي استاني پيشرو، پيشگام و پيشرفته در حوزه‌هاي مختلف باشد و از سرمايه‌هاي خود بيشترين بهره را ببرد.

 

نماينده ولي فقيه در استان قزوين با بيان اينکه استان قزوين استاني غني از سرمايه‌هاي بي بديلي چون آب است اما متأسفانه روش بهره برداري از آن درست نيست، افزود: اميد داريم نگاه تکنولوژيک به خاک و آب سبب شود تا بهترين استفاده از اين نعمت‌هاي خدادادي شود.

geomembrane

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين، بيان کرد: دشت قزوين يکي از مهم‌ترين سرمايه‌هاي اين استان است که مقام معظم رهبري نيز در سفر خود به اين استان به آن تاکيد داشتند.

 

اين مسئول ادامه داد: با مطالعه و بررسي جدي به منابع قزوين شاهد عدم استفاده يا استفاده بي رويه از اين منابع در استان هستيم. به عنوان مثال بهره برداري بي رويه از چاه‌هاي آب همچون خنجر قلب زمين را نشانه گرفته که انتظار مي‌رود تدابيري در اين خصوص انديشيده شود.

 

وي گفت: سال‌هاي پيش با بي تدبيري مسئولان وقت، شاهد انتقال آب از استان بوديم در صورتي که خداوند در قرآن کريم نيز به اين موضوع اشاره داشتند که اگر آب را انتقال دهيد، چه کسي در مواقع بحران، مي‌تواند آب را به شما برساند؟

 

آيت الله عابديني افزود: امروزه در کنار تکنولوژي، نيازمند نگاه‌هاي معرفتي و ديني هستيم چراکه رزق در آسمان است.

 

وي بيان کرد: در حال حاضر با جنگ اب و جنگ نان مواجه هستيم که نشان از ان دارد که تغيير اقليم بايد جدي گرفته شود.

 

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين با اشاره به اينکه با روي کارآمدن دولت سيزدهم و تغيير نظام مديريتي استان شاهد مديريت يکپارچه هستيم و اميدواريم نسبت به مسائل مهم استان شاهد پيشرفت‌هاي چشمگيري باشيم.

 

وي گفت: متأسفانه امروزه غفلت و نگاه تسامحي به زمين کشاورزي سبب شده شاهد سواستفاده‌ها و دست درازي سودجويان در اين زمينه باشيم.

 

آيت الله عابديني عنوان کرد: امروز بهترين زمين‌هاي کشاورزي استان قزوين تغيير کاربري پيدا کرده است و پاي صنعت در حالي به زمين‌هاي کشاورزي باز شده که بسياري از زمين‌هاي درجه 2 بلاتکليف مانده‌اند.

 

نماينده ولي‌فقيه در استان قزوين در پايان صحبت‌هاي خود از وزير جهاد کشاورزي خواست تا با تشويق مديران استاني باعث انگيزه در مقابله با سودجويان و زمين خواران شود.

 

کد خبر 5572624

 

منبع مهرنيوز

 

 

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 3 شهريور 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: