برق ۹۰ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی به دلیل اضافه برداشت قطع شد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه آزاد بخت در همایش مدیریت بحران آب و تغییر الگوی کشت در شهرستان کوهدشت با بیان اینکه که بحران آب حاصل چالش‌ها و مشکلات ناشی از کمبود آب و استفاده نادرست از منابع آب موجود است، اظهار داشت: برداشت بیش از حد آب‌های سطحی و زیرزمینی، وضعیت آب کشور را به سطح بحرانی رسانده است که از نشانه‌های این می‌توان به وضعیت خشک شدن دریاچه‌ها، رودخانه‌ها و تالاب‌ها، کاهش سطح آب‌های زیرزمینی، فرونشست زمین، کیفیت آب، فرسایش خاک، بیابان زایی و گرد و غبار اشاره کرد.

وی ضمن ارائه گزارش کاملی از آخرین وضعیت منابع آب این شهرستان و با اشاره به اقدامات انجام گرفته در حوزه مدیریت مصرف و برداشت از منابع آب افزود: از ابتدای سال جاری در کوهدشت برق ۹۰ حلقه چاه کشاورزی و صنعتی به دلیل اضافه برداشت قطع و مالکین ملزم به نصب کنتور شدند.

مدیر منابع آب کوهدشت افزود: تاکنون حدود ۷۰ کنتور هوشمند در سطح شهرستان بر روی چاه‌های صنعتی و کشاورزی نصب شده که تعداد ۲۵ دستگاه مربوط به سال جاری بوده است. همچنین حدود ۳۰ دستگاه توسط کشاورزان خریداری شده و در نوبت نصب قرار دارد.

ورق پلاستیکی ژئوممبران

آزاد بخت، تغییر زمان کشت محصولات آبدوست، ممنوعیت کشت در فصل بهار و تابستان، الزام چاه داران به نصب کنتور هوشمند تا پایان سال جاری که در صورت عدم نصب کنتور تمدید نشدن پروانه بهره برداری، برخورد جدی با کشاورزان مهاجر و غیربومی، تقویت طرح‌های آبخیزداری توسط اداره منابع طبیعی در راستای احیای آبخوان کوهدشت از راهکارهای لازم اجرا بمنظور حفظ منابع آب موجود در شهرستان دانست.

کد خبر 5566277

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: