۱۹ مزرعه گردشگری در گلستان آماده خدمات‌دهی به گردشگران است
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، رحمان فرمانی بعدازظهر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: گلستان از ۱۹ پروژه گردشگری کشاورزی آماده خدمات به گردشگران برخوردار بوده و بیشترین ظرفیت مزرعه گردشگری در کشور را به خود اختصاص داده است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گلستان بیان کرد: این مزارع گردشگری با مساحت کل ۵۹ هکتار در شهرستان‌های گرگان، رامیان، کلاله، کردکوی، مینودشت، گنبدکاووس و مراوه‌تپه واقع شده است.

وی افزود: تنوع قومیتی و اقلیمی در استان گلستان موجب شده تا مزارع گردشگری کشاورزی شهرستان خدماتی متنوع و مطابق با اقلیم و فرهنگ منطقه را ارائه دهند که وجه تمایز گردشگری در استان گلستان محسوب می‌شود.

قیمت عایق استخر

فرمانی با اشاره به این‌که گردشگری کشاورزی در کشور شاخه نوپا و تجربه‌ای جدید است، بیان کرد: در مزارع گردشگری استان خدماتی از جمله عرضه محصولات کشاورزی، انواع درختان و میوه‌ها، صیفی‌جات، پرورش اسب، دامداری، پرورش ماهی، اسب‌دوانی، خدمات اقامتی و پذیرایی، ارائه غذاهای بومی و محلی، محصولات ارگانیک، صنایع‌دستی و غیره ارائه می‌شود و امکانات رفاهی شامل نمازخانه، سرویس بهداشتی، آب، برق، گاز، مسیر دسترسی و غیره فراهم شده است.

سرپرست اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان گلستان گفت: هفت پرونده گردشگری کشاورزی هم در کمیسیون تائید و در حال طی کردن مراحل اخذ مجوز است که با صدور پروانه این هفت مزرعه، تعداد مزارع گردشگری استان گلستان به ۲۶ واحد خواهد رسید.

وی با تأکید بر این‌که گلستان پایلوت گردشگری کشاورزی در سطح کشور است، یادآور شد: مجوز اولین مزرعه گردشگری کشور در این استان صادر شده و با توجه به ظرفیت‌های غنی گلستان در این حوزه و استقبال در ایجاد مزارع گردشگری، در آینده نزدیک این استان به دستاوردهای قابل‌ توجه جذب و اقامت گردشگر در این حوزه خواهد رسید.

کد خبر 5566571

 

منبع مهرنیوز

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 152
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: