اعمال قوانين بازدارنده در جلوگيري از کشت و زرع بيرويه
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرنگار مهر، احمد شهريار عصر سه‌شنبه در نشست توسعه و ترويج الگوي کشت در اردبيل اظهار کرد: امسال شرايط مناسبي را در کشت و زرع شاهد بوديم اما همچنان برخي از کشاورزان با زير پا گذاشتن الگوي کشت ارائه شده، سعي کردند کشت خودسرانه برخي محصولات پر آب‌بر به ويژه هندوانه را در پيش بگيرند.

روف گاردن

وي تصريح کرد: در کنار اعمال سياست‌هاي تشويقي براي کشاورزان در رعايت الگوي کشت، ضروري است تا در ارائه آب مورد نياز به اراضي نيز الگوي کشت مورد توجه قرار گيرد تا خارج از اين رويه آبي به زارعين اختصاص نيابد.

 

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل گفت: عمده کشاورزان با برنامه‌هاي تشويقي و ترغيبي سعي مي‌کنند الگوي کشت را مد نظر قرار داده و کشت محصولات استراتژيک به ويژه گندم، جو و دانه‌هاي روغني را در پيش بگيرند ولي همچنان برخي از کشاورزان به ويژه در مناطق شمالي استان به اين الگو توجهي نمي‌کنند.

 

شهريار افزود: اميدواريم با همکاري شرکت آب منطقه‌اي متناسب با کشت و زرع و رعايت الگوي کشت تأمين آب و ساير نهاده‌هاي مورد نياز را شاهد باشيم تا کشاورزان بر اساس الگوي ارائه شده بتوانند کشت خود را در اراضي حاصلخيز انجام دهند.

 

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد کشاورزي استان اردبيل خاطرنشان کرد: استان اردبيل با توليد 4.5 ميليون تن انواع محصولات کشاورزي چهار درصد توليد کشور را به خود اختصاص داده که عمده اين توليدات با کيفيت بالا و بر مبناي الگوي کشت رقم مي‌خورد.

 

منبع مهرنيوز





:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 27 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: