جهاد کشاورزی خوزستان برای مبارزه با آفات ۵۰۰ هزار هکتار از اراضی را سمپاشی کرد
نوشته شده توسط : شیما شریفی

محسن حسنی در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم در اهواز، با بیان اینکه مبارزه با علف‌های هرز در 528 هزار و 420 هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، اظهار داشت: از این سطح 116هزار و 640هکتار مبارزه در اراضی دیم و 411 هزار و 780 هکتار در اراضی آبی انجام شده.

وی افزود : مبارزه علیه علف‌های هرز پهن برگ در 199 هزار هکتار، کشیده برگ در 150 هزار و 669 هکتار و توام (دومنظوره) در 178 هزار و 751 هکتار از مزارع گندم استان انجام شد.

این مقام مسئول در ادامه بیان داشت: کشاورزان باید به توصیه‌های فنی کارشناسان با هدف افزایش عملکرد محصول و نیز مصرف بهینه سموم کشاورزی توجه کنند

حسنی با اشاره به اینکه مبارزه شیمیایی با بیماری‌ها در 97 هزار هکتار از مزارع گندم خوزستان انجام شد، تصریح کرد: از این میزان 91 هزار هکتار جهت پیشگیری از خسارت بیماری های مهم برگی و پنهان گندم صورت گرفت.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه مبارزه با آفات نیز در سال زراعی 1401-1400 در 122 هزار و 597 هکتار از مزارع گندم استان انجام شد، افزود: سمپاشی با نظارت کامل همکاران حفظ نباتات که بصورت مداوم از مزارع پایش دارند و فقط در صورت نیاز و به منظور جلوگیری از خسارت اقتصادی به کشاورز صورت می گیرد.

حسنی همچنین از مبارزه با علفهای هرز و بیماری ها و آفات در سایر محصولات پاییزه مهم چون کلزا خبر داد و گفت: در مجموع 131 هزار و 225 هکتار مبارزه با علفهای هرز بصورت پیش رویش و پس رویش و یا ترکیبی در مزارع کلزا صورت گرفته و 6هزار هکتار مبارزه با بیماری سفیدک داخلی انجام شده است.

استخر ذخیره آب باران

وی ادامه داد: در خصوص مبارزه با آفات در مجموع 15 هزار هکتار از مزارع کلزا علیه کک ، کرم برگخوار و شته مبارزه شد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب: دولت بودجه خیلی خوبی از نفت به استان خوزستان اختصاص داد

بیشتر بخوانید
مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان منصوب شد

فرصت استثنایی برای بیمه دام ها در خوزستان/ پرداخت 70 درصد بیمه توسط دولت

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان سطح مبارزه با علفهای هرز در مزارع جو در سطح استان را 7 هزار و 387 هکتار عنوان کرد و گفت : 290 هکتار مبارزه با بیماری ها و یک هزار هکتار مبارزه با آفات در مزارع جو صورت گرفته است.

انتهای پیام /341/ش

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: