سالانه ۵۰۰ هزار کارگر فصلی در بخش کشاورزی استان لرستان کار می‌کنند
نوشته شده توسط : شیما شریفی

کامران ساروقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در خرم‌آباد اظهار داشت: پایین بودن درآمد کشاورز و پایین بودن قیمت محصولات کشاورزی کفاف جذب چندین نفر را برای کار در مزرعه توسط کشاورزان را نمی‌دهد و سود حاصل از برداشت محصول جوابگوی هزینه دستمزد کارگران نیست.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه‌های کشاورزی، گفت: سالانه 500 هزار کارگر فصلی در بخش کشاورزی لرستان کار می‌کنند.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان با اشاره به بیمه تامین اجتماعی کارگران به عنوان یکی از سیاست‌های دولت در حمایت از کارگران فصلی، عنوان کرد: کلیه کارگاه‌های کشاورزی دارای پروانه فعالیت کشاورزی صادره از سوی نظام صنفی کشاورزی با هر متراژ زمین مشمول معافیت بیمه‌ای هستند و براساس این طرح هر کارگاه کشاورزی تا پنج نفر کارگر را می‌تواند بیمه کند.

پوشش استخر کشاورزی

وی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی لرستان تنها باغات و کارگاه‌های مسقف را مشمول طرح بیمه تامین اجتماعی کارگران کرده است، بیان کرد: این در حالی است که این طرح در تمام بخش‌های کشاورزی باید اجرا شود تا کشاورزان با رغبت و خاطر آسوده به فعالیت کشاورزی مشغول شود و از مهاجرت به شهرها و کاهش آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری شود.

بیشتر بخوانید
70 هزار تن گندم امسال از کشاورزان خراسان شمالی خریداری می‌شود

افزایش بهره‌وری بخش کشاورزی استان مرکزی در دستور کار است

ایران پایانه صادرات محصولات کشاورزی منطقه می‌شود

ساروقی با اشاره به وجود بیش از 150‌ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی لرستان، گفت: سطح اراضی کشاورزی لرستان حدود 800 هزار هکتار است که در واقع چهار و هفت دهم اراضی کشاورزی کشور در لرستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 40 درصد جمعیت لرستان در روستاها ساکن هستند، تصریح کرد: سالانه حدود 2 میلیون و 900 هزار تن تولیدات کشاورزی داریم که سهم بخش زراعی حدود 2 میلیون و 200 هزار تن، 300 هزار تن محصولات باغی و 400 هزار تن دام، طیور و آبزیان است.

رئیس سازمان نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی لرستان اظهار داشت: ارزش افزوده ناشی از فروش محصولات کشاورزی 8 هزار و 800 میلیارد تومان است و در واقع 40 درصد اقتصاد استان لرستان مربوط به بخش کشاورزی است.

انتهای پیام/641/ح

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 124
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: