تولید محصولات سالم در سمنان به عنوان یک اولویت پیگیری می‌شود
نوشته شده توسط : شیما شریفی

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: تولید سالم و توجه به استانداردهای مربوط و به حداقل رساندن سموم و عناصر شیمیایی در مواد غذایی باید اولویت باشد.

وی گفت: مصرف نهاده شیمیایی منجر به باقیمانده در محصولات کشاورزی می‌شود که توجه به استانداردها به سلامت جامعه کمک می کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به نقش بسیار مهم زنان روستایی در تولید محصولات کشاورزی گفت: در این زمینه و تولید محصولات سالم و استاندارد نیز قطعاً زنان تولید کننده در روستاها نقش ویژه ای دارند.

قیمت عایق استخر خاکی

قاسمی با اشاره به ضرورت توانمند سازی زنان روستایی گفت: موضوعات توانمندسازی زنان روستایی باید به طور ویژه مد نظر قرار گیرد. و از این طریق اشتغال به ویژه اشتغال خرد خانگی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه باید تولید کنندگان محصولات سالم و استاندارد باید حمایت شوند و ایجاد سیاست های تشویقی یک ضرورت است گفت: در این زمینه نیاز است تا شهرداری های نیز به کمک کشاورزان این حوزه بیایند و از طریق واگذاری غرفه به این بخش کمک کند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان خاطرنشان کرد: با واگذاری غرفه و عرضه مستقیم محصولات بدون واسطه کشاورزان می توانند به سود قابل قبول و ارزش افزوده دست یابند.

قاسمی همچنین بر ضرورت تأمین منابع ارزان قیمت بانکی، و تجاری سازی و برند سازی تاکید کرد.

قیمت عایق استخر

وی گفت: باید از طرق مختلف و برگزاری نشست های مختلف محصولات سالم به آحاد جامعه معرفی شود و با استفاده از ظرفیت رسانه برای آگاهی بخشی در این حوزه بهره گرفت و اقبال مردم را گسترش داد.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در حوزه تولید محصولات سالم تولیدات گلخانه‌ای و محصولات باغی در اولویت است و در این برنامه به شکل جدی تر و پررنگ دیده شود.

قاسمی با بیان اینکه استفاده از عوامل زیستی باید جدی تر گرفته شود گفت: باید عوامل زیستی جدید شناسایی شوند و در این میان نقش عوامل تحقیقات و پژوهش بسیار مهم است و باید به کمک این حوزه بیاید.

وی با بیان اینکه استمرار تولید محصول سالم در مزارع و باغات بسیار مهم است گفت: اگر سالی روی یک محصول کار شد در سالهای آتی هم باید این روند ادامه یابد اگر چه شاید در تولید محصول سالم با افت عملکرد مواجه باشیم اما استمرار فعالیت بهره بردار را می‌تواند به عملکرد نرمال برساند‌.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان اینکه ایجاد غرف مستقیم مشوق خوبی برای استمرار فعالیت تولید کنندگان محصولات سالم است گفت: در کنار استفاده از ظرفیت شهرداری برای ایجاد غرف، تعاون روستایی و فروشگاه های مکان خوبی برای عرضه و فروش است.

انتهای پیام/ش

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 123
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: