بازار آزاد پاشنه آشیل موفقیت طرح فروش محصولات به قیمت توافقی/ کشاورزان رغبتی برای فروش محصول به تعاو
نوشته شده توسط : شیما شریفی

نادر تقی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم دراردبیل اظهار داشت: تولید 320 هزار تن گندم در استان اردبیل در دستور کار قرار گرفته که به همین منظور خرید تضمینی 190 هزار تن محصولات کشاورزی در استان انجام می‌یابد که به همین منظور خرید از سوی تعاون روستایی و شرکت غله و خدمات بازرگانی آماده دریافت محصول از نیمه دوم خردادماه هستند.

وی بیان کرد: خرید و فروش گندم خارج از سیستم بدون مشکل است و در این زمینه باید خریدار میزان خرید و ذخیره‌سازی خود را در سامانه جامع تجارت به ثبت برساند هیچ مشکلی در خرید و فروش آزاد گندم وجود ندارد که در این زمینه 274 هزار هکتار محصول استراتژیک گندم در استان اردبیل زیرکشت می رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: 52 هزار هکتار آبی و 222 هزار هکتار از محصول تولید شده در استان اردبیل مورد توجه است و درصدد هستیم در استان اردبیل 100 هزار هکتار محصول جو را کشت و 190 هزار تن برداشته باشیم.

تقی‌زاده تصریح کرد: خرید محصولات کشاورزی به صورت توافقی است اما به دلیل قیمت بازار آزاد که تا حدودی بالاتر از قیمت توافقی است تولیدکنندگان نسبت به عرصه محصولات به شکل آزاد رغبت بیشتری نشان می‌دهند.

وی اظهار کرد: میزان جو برای تامین نهاده‌های دامی دامداران به میزان کافی ذخیره‌سازی شده و ارتقای بهره‌وری کشاورزی در استان اردبیل با اجرای 212 برنامه اساسی در دستور کار قرار گرفته است.

قیمت عایق استخر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: دومین کاروان ترویجی با هدف ارتقای بهره‌وری کشاورزی در استان فعالیت دارد که در این زمینه کارشناسان مجرب فعالیت دارند و درصدد هستیم وضعیت تولید محصول به صورت مدرن و با استفاده از سیستم هوشمند انجام یابد تا بتوانیم اجرای طرح آبیاری را به وضعیت مطلوب برسانیم.

بیشتر بخوانید
معاون وزیر جهاد کشاورزی: سالانه 1.5 میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در استان سمنان تولید می‌شود

تولید "سامانه هواشناسی کشاورزی" مبتنی بر اینترنت اشیا و هوش مصنوعی

وزیر جهاد کشاورزی: اگر اصلاح یارانه‌ها اجرا نمی‌شد ‌قیمت کالاها افزایش چندبرابری نسبت به شرایط فعلی داشت

تقی‌زاده اظهار کرد: انتقال یافته‌های علمی به جهادگران عرصه تولید با هدف ارتقای ضریب نفوذ دانش و فناوری‌های جدید در حوزه تولید و ابعاد مختلف رقم خورده که در این زمینه در تلاش هستیم تا استفاده از این شرایط را برای افزایش بهره‌وری و تولید محصولات و نیز ارتقای اشتغال و ارزش افزوده برای تولیدکنندگان رقم بزنیم و از راهکارهای مدرن و دانش‌بنیان نهایت استفاده را ببریم.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی به این شکل است تا بتوانیم از ظرفیت‌های کشاورزی استان به نحو احسن استفاده شود تا شاهد تحقق اهداف مورد نظر و نیز بهره‌برداری اقتصادی از این ظرفیت مهم و استراتژیک باشیم که این مسئله به نوبه خود حائز اهمیت و اساسی است و باید مورد توجه واقع شود.

انتهای پیام/144/ی

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 97
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 17 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: