اراضی دشت تقی‌زاده کاشان مربوط به دولت است/ عدم اقدامات قانونی در زمینه تمدید اجازه‌نامه واگذاری توس
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کاشان، در فضای مجازی فیلمی به مضمون خاموش بودن موتور چاه آب در دشت تقی‌زاده کاشان منتشر شده و در این فیلم از این اقدام گلایه شده بود چرا که مدعی شده این اقدام موجب از بین رفتن کشاورزی این مزرعه می‌شود.

فرد مدعی در رابطه با مزرعه دشت تقی‌زاده مدعی است که مالکیت این اراضی مربوط به کشاورزان است در حالی که مسئولان مربوطه مدعی هستند که اراضی مذکور دولتی است و کشاورزان مالکیتی در این اراضی ندارند.

این موضوع باعث شد تا پیگیری از رضا مظلومی، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان صورت پذیرد و وی در این رابطه در گفت‌وگو اختصاصی با خبرنگار تسنیم توضیحاتی را پیرامون این چاه و اراضی تحت پوشش آن ارائه داد.

رضا مظلومی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، با بیان اینکه شرکت تعاونی مربوط به این دشت فرم واگذاری مربوط به سال 58 دارد، اظهار داشت: این واگذاری توسط اداره وقت کشاورزی کاشان صورت گرفته و نماینده نهادهای مختلف در این رویداد حضور داشتند.

وی با بیان اینکه در این واگذاری 144 هکتار به 12 نفر به صورت مساوی واگذار می‌شود، افزود: این واگذاری به مدت سه سال است و اجازه‌نامه موقت به این افراد داده می‌شود و بعد از سه سال منقضی می‌‌شود و از اعتبار ساقط می‌شود در حالی که افراد پیگیر تمدید آن نبودند اما برخی افراد روی این زمین‌ها ماندند و جزو تصرفات خودشان قرار گرفته است.

استخر کشاورزی

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه در آن زمان آن منطقه خارج از محدوده شهری بوده است، ابراز داشت: این زمین از جمله اراضی ملی و در اختیار منابع طبیعی وقت بوده و از آنجا که جزو حریم شهر نبوده از راه و شهرسازی نیز صحبتی به میان نبوده است و این زمین در آن زمان در تصرف 12 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه هیچ کدام از افرادی که زمین به آنان واگذار شده اقدام قانونی برای انعقاد قرارداد در زمان قانونی خود انجام ندادند، گفت: هنوز اراضی به نام دولت و وزارت متبوع راه و شهرسازی است و منابع طبیعی و جهاد کشاورزی کاره‌ای نیستند.

مظلومی با بیان اینکه این اراضی بر اساس قوانین راه و شهرسازی اقدامات لازم صورت می‌پذیرد، تصریح کرد: خاموش بودن چاه آب نیز ممکن است دلایل مختلف داشته باشد و یکی از دلایل آن اتمام شارژ، توقف کار به دلیل برداشت بیش از حد و سایر دلایل است.

وی با بیان اینکه این 144 هکتار به چند بخش تقسیم شده است، تاکید کرد: 96 هکتار آن داخل پلاکی است که متعلق به دولت و اداره راه و شهرسازی است و حدود 30 هکتار آن داخل طرح جامع و 22 هکتار آن شامل مستثنیات و خارج از سند دولت و مربوط به متصرفان است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان کاشان با بیان اینکه در این 22 هکتار جهاد کشاورزی هرگونه ساخت و ساز صورت پذیرد برخورد می‌کند، افرود: در سال 1400 تعداد 23 مورد تخلف صورت گرفته که با آن برخورد شد و اراضی مربوط به راه و شهرسازی نیز مربوط به آن نهاد است و ربطی به جهاد کشاورزی ندارد.

انتهای پیام/801/ح

 

منبع تسنیم

 




:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ورق استخر , عایق ژئوممبران ,
:: بازدید از این مطلب : 73
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 مرداد 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: