نوشته شده توسط : شیما شریفی

یک شرکت ایرانی با بکارگیری نانوذرات در ساخت بتن‌های سبک موفق به تولید صنعتی محصولی با وزن بسیار سبک‌تر و مقاوم‌تر از بتن‌های معمول شد که برای افزایش مقاومت ساختمان در برابر زلزله به کار می رود.

بتن

ورق ژئوممبران ایرانی

 


مقاوم سازی بناها در برابر زلزله به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد و کاهش وزن سازه‌ ساختمانی یکی از راهکارهای مناسب در این زمینه به شمار می‌رود. با توجه به اینکه بتن بخش عمده‌ای از بار مرده‌ ساختمان را دربر دارد، لذا استفاده از بتن‌های سبک سازه‌ای و مهندسی شده، راهکار مناسبی برای دستیابی به کاهش وزن بنا و مقاوم سازی آن در برابر آسیب‌های ناشی از زلزله خواهد بود.


از این رو محققان در یک شرکت مهندسی موفق به ساخت بتن هایی بسیار سبک و مقاوم شدند که استفاده از این محصول می‌تواند باعث افزایش مقاومت سازه‌های ساختمانی در برابر زلزله و آسیب‌های ناشی از آن شود.


بهمن حاجی سامی، رئیس هیات مدیره‌ این شرکت مهندسی گفت: این شرکت با به کارگیری نانوذرات سیلیس، اقدام به تولید بتن‌های فوق سبک با خواص بهبود یافته کرده است.


وی به برخی از مزایا و ویژگی‌های این محصول اشاره کرد و افزود: استفاده از این محصول می‌تواند وزن سازه را تا یک تن به ازای هر متر مکعب بتن ریزی نسبت به بتن‌های معمولی، کاهش دهد و این بدان معنی است که به ازای هر متر مربع، وزن سازه بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ کیلو گرم کاهش می‌یابد.

ورق های ژئوممبران


وی با بیان اینکه به این ترتیب برای یک سازه با زیربنای ۱۰۰۰ متر مربع، وزن سازه بین ۱۱۰ تا ۱۴۰ تن سبک‌تر خواهد شد، ادامه داد: از آنجا که نیروی ناشی از زلزله، ارتباط مستقیم با وزن ساختمان دارد، لذا با کاهش چشم‌گیر آن، مقاومت بنا به هنگام وقوع زلزله افزایش می‌یابد. این مزیت علاوه بر افزایش ایمنی ساختمان‌ها، منجر به افزایش سرعت ساخت بنا نیز می‌شود.


به گفته حاجی سامی، علاوه بر این با به کارگیری بتن‌های سبک و کاهش وزن ساختمان، میزان استفاده از آهن آلات و آرماتورها کاهش می‌یابد و این ویژگی نیز کاهش هزینه‌‌ مصالح مصرفی را در پی دارد که استفاده از این محصول را مقرون به صرفه‌تر می‌ کند.


رئیس هیات مدیره‌ این شرکت مهندسی گفت: در این شرکت محصولات تولیدی خود را به دو صورت، خشک و بسته‌بندی شده و نیز بتن تر عرضه ‌می‌ کنیم.


وی در توضیح اثرگذاری نانوذرات بر ویژگی نهایی این محصول عنوان کرد: عمل گیرش بتن ناشی از تشکیل کریستال‌هایی است که از ترکیب آب و سیمان بوجود می‌آید. در تولید بتن‌های سبک‌ سازه‌ای برای کاهش وزن مخصوص بتن از سنگدانه‌های سبک و مقاوم استفاده می‌شود، اما این سنگدانه‌ها نسبت به ملات بتن از مقاومت کمتری برخوردار هستند.


وی ادامه داد: به همین دلیل در بتن‌های سبک سازه‌ای بر خلاف بتن‌های عادی مشکل شکست و ایجاد ترک از سنگدانه آغاز می‌شود و این در حالی است که در محصول تولیدی، با به کارگیری نانوذرات سیلیکا، تشکیل بلورها به جای سطح سنگدانه از خلل و فرج داخلی آن آغاز شده و یک لایه‌ کریستالی بر روی سنگدانه ایجاد می‌شود. این مسأله در نهایت منجر به افزایش چشمگیر مقاومت فشاری بتن می‌ شود.

مصارف ورق ژئوممبران

 


حاجی سامی در خصوص صادرات این محصول توضیح داد: در حال حاضر به منظور توسعه‌ تولید و عرضه‌ محصول خود مشغول انجام رایزنی‌هایی با توزیع کنندگانی از کشور‌های هند و اندونزی هستیم، ولی هنوز به مرحله‌ نهایی نرسیده‌ایم.


این محصول موفق به کسب تأییدیه نانو مقیاس از ستاد توسعه‌ فناوری نانو شده و همچنین اختراعی از آن با شماره‌ ۰۰۸۶۵۳ تحت عنوان «تولید بتن سبک با مقاومت زیاد با استفاده از فناوری نانو» ثبت شده است.

 

منبع سایت خبری عصرایران

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

 

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران با بیان اینکه ساخت سدهای بتنی در کشور به دلایل اقتصادی، توجیه دارد، گفت: هم اکنون 22 سد بزرگ بتنی در کشور در دست ساخت است.

تولیدکننده ورق ژئوممبران

به گزارش ایرنا، «محمد حاج رسولی ها» روز چهارشنبه در بیست و یکمین همایش سالانه انجمن بین المللی بتن ایران و کنفرانس ملی آب بتن و زلزله افزود: از 172 سد بزرگ و کوچک در کشور، 40 درصد آن بتنی است که در مخازن این سدها 51 تا 52 میلیارد متر مکعب آب شیرین قابل ذخیره‌سازی است.

وی با بیان اینکه 44 درصد سدهای کشور به صورت بتنی ساخته شده اند، اظهار داشت: کشور ما همانند سایر کشورهای در حال توسعه در حوزه ساخت و ساز از جمله طرح‌های انتقال آب و سایر تاسیسات آبرسانی باید از بتن های با کیفیت مناسب استفاده کند.

این مقام مسوول در وزارت نیرو، بیان کرد : افزایش جمعیت و کاهش بارندگی، لزوم انتقال آب را به برخی از مناطق کشور ضروری کرده است و برای انتقال آب، استفاده از سازه های بتنی مرغوب از هدر رفت منابع جلوگیری می کند.

مدیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران تاکید کرد: به ازای هر نفر در جهان سالانه یک تن بتن تولید می شود اما این رقم در ایران حدود 800 کیلوگرم است؛ بنابر این، در چشم انداز تهیه و کاربرد بتن در طرح های تامین و انتقال آب توجه به کیفیت بتن برای متخصصان حوزه آبرسانی اهمیت زیادی دارد.

تولیدکننده ژئوممبران

حاج رسولیها تاکید کرد: در حوزه سدسازی و طرح‌های توسعه آبرسانی لازم است استانداردها و آیین نامه های بتن به روز رسانی و به نحو مناسبی نیز از آنها استفاده شود .

وی گفت: به علت کمبود آب مجبور هستیم از آبهای نامتعارف از جمله پساب ها و آب دریاها استفاده کنیم و باید به کنش های شیمیایی این آبها بر روی کیفیت بتن توجه جدی داشته باشیم.

 

منبع سایت خبری عصرایران

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 317
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران از واژگونی بونکر حامل ۲۰ تن بتن بر روی پایانه تاکسیرانی در محدوده میدان نوبنیاد خبر داد.

ژئوممبران

به گزارش ایسنا، سید جلال ملکی در این باره گفت: در ساعت ۲:۴۸ بامداد امروز حادثه واژگونی یک دستگاه بونکر به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش‌نشانان دو ایستگاه را به همراه جرثقیل و لودر به محل حادثه واقع در مسیر شمال به جنوب خیابان لنگری در محدوده میدان نوبنیاد اعزام کرد.

وی با اشاره به حضور آتش‌نشانان در محل گفت: عوامل آتش نشانی پس از حضور در محل متوجه شدند که این بونکر با ۲۰ تن بار بتن و سیمان در حال حرکت در مسیر بوده که ناگهان راننده کنترل وسیله را از دست داده و کامیون واژگون شده و وارد پایانه تاکسیرانی شده است.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران با بیان اینکه راننده داخل خودرو محبوس شده بود، اظهار کرد: شدت حادثه به حدی بود که تعدادی از ستون‌ها و سقف‌های پایانه تاکسیرانی تخریب شده بود که آتش نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص اقدام به برش کابین کامیون کرده و راننده ۴۰ ساله را در حالیکه دچار آسیب دیدگی شده بود، برای انتقال به مراکز درمانی به عوامل اورژانس تحویل دادند.

ورق ژئوممبران

ملکی با بیان اینکه اقدامات آتش نشانان برای ایمن سازی محل و خارج کردن بونکر از پایانه تاکسیرانی تا حوالی ساعت ۱۰:۲۰ امروز ادامه داشت، گفت: در حال حاضر محل ایمن سازی شده و کامیون نیز از پایانه خارج شده است. در این حادثه مقدار کمی سیمان از مخزن بونکر به زمین ریخته بود که آتش‌نشانان اقدام به جمع‌آوری آن کردند.

به گفته سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران، علت این حادثه از سوی عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی بررسی و اعلام خواهد شد.

 

منبع سایت خبری عصرایران

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 301
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

همانطور که کارخانه های تولید بتن بر بهبود بهره وری عملیاتی و حمل بتن تمرکز دارند، ارائه خدمات مناسب در صف اول موفقیت آنها قرار دارد. بنابراین، مهم است که سازندگان و مدیران پروژه به دنبال کارخانه هایی باشند که بتوانند بهترین کیفیت را در اختیارشان قرار دهند. به همین منظور این سوال مطرح می شود که: «برای خرید بتن آماده به کجا مراجعه کنیم؟» برای پاسخ با ما همراه باشید.

لیچینگ

راهنمای پیدا کردن بهترین کارخانه تولید بتن آماده
خریداران باید کیفیت خدمات کارخانه های بتن را شناسایی کنند. اینجا جایی است که خدمات خوب می تواند انتظارات مشتری را برآورده کند. خدمات خوب معمولا به نحوه تولید بتن در کارخانه و تحویل آن به مشتری دلالت دارد. به دلیل آنکه بتن یک محصول مهندسی شده است، ضرورت حفظ کیفیت بتن در طرح اختلاط با استفاده از تجهیزات پیشرفته، حمل توسط تراک میکسرهای پیشرفته برای حفظ بالاترین کیفیت بتن و همچنین دارا بودن تجهیزات جدید جهت پمپاژ بتن در محل پروژه بسیار مهم هستند.

از زمان سفارش بتن آماده تا تحویل بتن در محل بتن ریزی، فرآیندی باید صورت گیرد که نیاز به وجود دانش و تجربه دارد. یک کارخانه معتبر تولید بتن به خوبی می داند که در شرایط بحرانی باید چگونه عمل کند، مثلاً در شرایط آب و هوایی خیلی گرم یا خیلی سرد یا وضعیت نامناسب بافت شهری و حتی روبرو شدن با شرایط محل پروژه، همه اینها نیاز به علم و دانش مهندسی بتن دارد.

یکی از مسائلی که اغلب در پروژه های بتنی رخ می دهد، مشکلات بافت شهری است. بافت شهرهای مختلف با یکدیگر متفاوت هستند و در این گونه شرایط، یک کارخانه معتبر باید پیش بینی های لازم را در مورد بافت شهری داشته باشد. همچنین داشتن تجهیزات مناسب برای پمپاژ بتن، در کیفیت بتن ریزی تاثیر مستقیم دارد.

geogrid


نکات مهم در انتخاب کارخانه بتن آماده
کیفیت بالای بتن: کنترل دقیق بر کیفیت محصول نهایی مهم است و تولید بتن در هر مرحله باید تحت آزمایش قرار گیرد. کیفیت طرح اختلاط بتن در این امر باید مورد تحقیق قرار گیرد تا محصول که سفارش داده شده است با بتنی که به محل آورده می شود، یکی باشد.

تجهیزات پیشرفته: کل فرآیند خرید بتن آماده باید سیستمی باشد تا هیچ جایی برای خطاهای انسانی باقی نماند. بتن باید تحت عملیات کاملاً اتوماتیک و کنترل شده توسط تجهیزات و دستگاه های پیشرفته تولید بتن که به آن ها سیستم های بچینگ گفته می شود، تولید شوند.

پمپاژ مناسب : پروژه های مختلف با توجه به موقعیتی که در آن قرار دارند، اینکه دقیقا کجای یک خیابان یا کوچه واقع شده اند و تراک میکسر با چه فاصلی از آن ها می تواند توقف کند، نیاز به تجهیزات متفاوتی برای سرویس دهی دارند. برای مثال پروژه هایی که طبقات خیلی زیادی دارند، نیاز به پمپ های متراژ بالا، برای انتقال بتن دارند که تنها در اختیار کارخانه های مجهز و سطح بالا می باشد.

از کدام کارخانه بتن آماده بخریم؟
مجموعه بتن پارس زاگرس که از آن به عنوان بزرگترین و مجهزترین مجموعه تولید بتن در استان تهران نیز، یاد می شود، یکی از حرفه ای ترین کارخانه ها در حوزه تولید بتن آماده می باشد. این کارخانه دارای بروزترین تجهیزات تولید بتن و همچنین قوی ترین سیستم لجستیک (حمل بتن) استان تهران می باشد.

زیر سازی جاده

فروش بالا، کیفیت بتن عالی و مشتری مداری، برخی از ویژگی‌ های منحصر به فرد مجموعه بتن پارس زاگرس هستند. همچنین، مجموعه بتن پارس زاگرس با بررسی نیازهای بازار توانسته خدمات خرید آنلاین بتن را مهیا کند. خریداران می توانند با مراجعه به وبسایت، بتن مورد نظر خود را سفارش دهند.

 

منبع سایت خبری عصرایران

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 332
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

فارس: رئيس مركز تحقيقات مسكن با بيان اينكه متوسط عمر بتن توليد شده در ايران 10 سال بوده و 90 سال كمتر از استانداردهاي جهاني است، گفت: هر 60ساعت 3 ميليارد تومان در مسكن سرمايه‌گذاري مي‌شود و اين در حالي است كه بيشترين ميزان پرت انرژي و انرژي توليد شده مربوط به اين بخش است.

نیروگاه سیکل ترکیبی

محمود فاطمي عقدا در جمع خبرنگاران افزود: متوسط عمر بتن توليد شده در كشور كمتر از 10 سال است در حالي كه متوسط عمر بتن توليدي در كشورهاي اروپايي 100 سال است، همين عمر بالاي بتن توليدي باعث شده تا عمر ساختمان در اين كشورها 100 سال و در ايران كمتر از 30 سال باشد.

وي خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه بتن توانمند در مركز تحقيقات توليد شده و دانش فني آن نيز موجود است اين اميد وجود دارد كه عمر متوسط ساختمان در سالهاي آتي افزايش يابد.

فاطمي عقدا با بيان اينكه اگر عمر بتن توليد شده در كشور به 100 سال افزايش يابد، صرفه‌جويي بالايي در منابع كشور به وجود خواهد آمد گفت: مصرف سرانه سيمان در كشور بسيار بالاست بطوري كه اين مصرف 50 درصد بيشتر از سرانه جهاني و استاندار است.

وي تأكيد كرد: استفاده نامناسب از سيمان «پورتلن» در جاي نامناسب باعث شده تا همواره مصرف سيمان در كشور روند صعودي داشته باشد.

رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با بيان اينكه ايران 7 هزار سال پيش براي نخستين بار از "پوزولان " استفاده كرد افزود: ايران پيشرو استفاده از پوزولان در دنيا است در حاليكه به هيچ عنوان اين سيمان در جاي خود به كار گرفته نمي‌شود بنابراين مركز تحقيقات سال گذشته اقدام به شناسايي منابع پوزولان در كشور كرد.

جلوگیری از تبخیر آب

فاطمي عقدا گفت: مركز تحقيقات ساختمان و مسكن براي جايگزين كردن بتن‌هاي سبك به جاي آجر نيز كارهايي را آغاز كرده است چرا كه معتقديم مواد اوليه آجر ارزش بالايي دارد اما همان آجر به دليل دوام پايين خود خسارت‌هاي زيادي به كشور و بخصوص صنعت ساختمان وارد مي‌كند.

وي ادامه داد: با جايگزين كردن بتن‌هاي سبك به جاي آجر علاوه بر اينكه سودآوري خوبي براي كشور به هر ماه دارد مي‌تواند در استحكام ساختمانهاي كشور نيز مؤثر باشد.

*سرانه توليد بتن در ايران 3 برابر جهاني

رئيس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن با بيان اينكه 40 درصد از انرژي توليد شده در كشور در مصارف خانگي و تجاري استفاده مي‌شود گفت: در دنيا به ازاي هر نفر يك تن بتن در سال توليد مي شود و پيش بيني مي شود اين بخش در سه تا پنج سال آينده با رشد يك تا سه درصدي مواجه باشد.

رييس مركز تحقيقات ساختمان و مسكن افزود: سرانه مصرف سيمان كشور از 220 كيلوگرم در سال 1357 به بيش از 700 كيلوگرم در حال حاضر رسيده است اين آمار نشان مي دهد كه سرانه توليد بتن در ايران حداقل سه برابر بيشتر از ميانگين سرانه جهاني آن است.

 

منبع سایت خبری عصرایران

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

وبسایت ترنجی - وقتی که برج SALESFORCE در سن فرانسیسکو به پایان رسد، این برج، بلندترین ساختمان فرانسیسکو خواهد بود. البته تا زمانی که ساخته شود، زیرا فعلا در حال حاضر، مراحل فونداسیون این سازه عظیم به پایان رسیده و تنها در محل کارگاه این پروژه عظیم، با یک سوراخ بسیار بزرگ برروی زمین رو به رو هستیم.

عایق استخر

با ما در ادامه مطلب همراه باشید، تا نگاهی بیندازیم به این سازه عظیم و مراحل ساخت آن.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید، پی این برج عظیم که اکنون مراحل پایانی انجام خود را سپری می کند، قرار است که از 1070پا شیشه و فولاد در بنای این برج عظیم حمایت کند و پس خیلی دور از ذهن نیست که بدانید، این سازه عظیم، دارای یک دال بتنی به ضخامت 14 فوت است.

ریختن بتن این دال بتنی عظیم در پی ریزی این سازه، که در روز یک شنبه انجام شد، بیش از 18 ساعت زمان برد، که در طی این عملیات، کامیون های بونکر حمل سیمان، نزدیک به 49 میلیون پوند بتن را برای این پروژه، به محل احداث سازه آورده و تحویل دادند. پمپ های ریختن بتن هم که توسط ارتش کوچکی از کارگران هدایت می شد، بر سر پروژه حاضر بود تا عملیات بتن ریزی را به انجام برسانند. همه این ها با هم باعث شد تا این سازه، لقب بزرگ ترین و طولانی ترین بتن ریزی سازه ای تاریخ را به نام خود رقم بزند.

لئونارد یوسف، مهندس سازه شرکت تورنتون توماسی در لس آنجلس، در مورد این پروژه می گوید:

این ها همه به نگه داشتن سازه ای راست قامت کمک می کنند. آسمان خراش ها، اساسا سازه هایی با میله هایی بیرون آمده از زمین هستند، بنابراین، بدیهی است که یکی از بزرگ ترین نگرانی ها پیرامون این سازه ها، سقوط آن ها باشد.

 

 استخر کشاورزی

او می گوید که باد بالا و در ارتفای سازه به همراه بادهای لرزان زمین، می تواند منجر به خم شدن و یا لول خوردن آسمان خراش ها شود، که اگر منجر به افزایش جرم در مزکز سازه شود، می تواند موجب خسارت هایی از پایین سازه به بالای آن شود. این جریان که به اصطلاح "لولا زدن” نامیده می شود، برای چنین آسمان خراش هایی که به سمت سقوط کردن لولا می شوند، بسیار بسیار بد و خطرناک است.

برای پیشگیری از چنین اتفاقی، باید سازه های آسمان خراشی چون این مورد را، به چیزی بزرگ، جامد و زیرزمینی متصل کرد. در مکان هایی مانند منهتن، سازندگان چنین سازه هایی می توانند، با اضافه کردن سازه به سنگ بستر کم عمق این جزیره، این کار را به خوبی انجام دهند اما، سنگ بستر در سن فرانسیسکو که زمین تا عمق 300 فوتی از خشت و گل ساخته شده، به گونه ایست که باید در این شهر، اقدام متفاوتی انجام داد که به همین دلیل، مهندسان برج های SALESFORCE، ساخت یک سنگ بزرگ جعلی در عمق کم با استفاده از بتن و فلز را، برای حل این موضوع انجام داده اند.

این سنگ بزرگ که زیربنای این آسمان خراش عظیم را تشکیل می دهد، به اندازه 12,000 یارد مکعب بتن است که به اندازه کافی می تواند، چهار استخر شنای المپیک را پر کند. این بتن از 7,900,000 پوند سیمان، 9,000 یارد مکعب شن و ماسه، 54,000 گالن آب تشکیل شده است.

در طول زمان 18 ساعته بتن ریزی که در نیمه شب یک شنبه 17 آبان امسال (7 نوامبر) انجام شد، 1300 دستگاه بونکر حمل سیمان، به محل احداث سازه در مرکز سان فرانسیسکو آمدند و به نوبت، بتن های حمل کرده خود را، در هفت کامیون پمپاژ بتن خالی کردند. باید گفت که این کامیون های پمپاژ، بسیار عالی هستند. آن ها دارای طول لوله ای 150 تا 190 فوت هستند، که به اندازه کافی، می توانند از لبه ساخت ساز سازه، این بتن را به درون گودال انتقال دهند.

اما اگر فکر می کنید که این ها، تمام مراحل انجام پروژه فونداسیون این سازه است، اشتباه می کنید. در هفته هایی پیش از شروع بتن ریزی برای فونداسیون، گارگران، یک شبکه زیرزمینی از میلگردهای با لایه 12 به بالا با 6 اینچ جدا در هر لایه را، در این گودال ایجاد کردند.

تایموف در این زمینه می گوید:

عایق بندی استخر

ما حدود 5 میلیون پوند از میلگردهای شماره 18 را که از بزرگ ترین اندازه های موجود است را در این فونداسیون استفاده کردیم.

مهندسان طراح که فکر همه جا را کرده اند، در طراحی این فونداسیون، راهروهایی را برای محل عبور کارگران و شلینگ های پمپاژ سیمان ایجاد کردند تا بتوانند به راحتی، عملیات بتن ریزی را در لایه های اولیه به انجام برسانند.

این دال سخت، در واقع تمامی عظمت این سازه را در خود دارد، که نیمی از حفاظت سازه از زلزله را نیز بر عهده دارد. این باعث خواهد شد که در هنگام زلزله، از سقوط یک طرفه سازه جلوگیزی شود. اما در هنگام حرکات کشویی جلو و عقب در زلزله چه تدابیری اندیشیده شده است؟ زیرا یک زمین لرزه بزرگ، تمامی تلاش خود را در چند جهت، برای لغزش سازه انجام خواهد داد.

در این زمینه جوزف می گوید:

شما نیاز به چیزی برای نگه داشتن سازه در این نیروهای عظیم چندجهته دارید. که آن چیزها شمع نامیده می شوند.

آبیاری تحت فشار

در اصل، شمع ها، اتصالی از ساختمان با سنگ بستر هستند. در زمین های پست منطقه مالی در سن فرانسیسکو، سنگ بستر در 300 فوتی زیر خیابان است. تایموف می گوید که ما 42 شمع را تا عمق 15 تا 25 پا به سمت سنگ بستر قرار دادیم.

وی ادامه می دهد: حالا که پی ریزی و فونداسیون کامل گشته است، اقدام بعدی در این پروژه، گاراژ و پارکینگ و سپس لابی و پس از آن، 61 طبقه از فضای دفتریست. پس از آن، این آسمان خراش، بزرگ ترین ساختمان غرب شیکاگوست که تا به حال ساخته شده است.

 

منبع سایت خبری عصرایران

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 352
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

فرادید - قرار نیست از بتن فقط برای ساختمان پارکینگ یا مصالح دیگر استفاده کرد. در خیلی از ساختمان‌های مشهور جهان از بتن استفاده شده است.

پوشش استخر کشاورزی

به گزارش سی ان ان، بتن ماده‌ای ساخته شده توسط بشر است که از تمام مواد ساخته شده توسط بشر بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. بتن ماده اصلی سازه‌های بشری، از ساختمان پانتئون (معبد رومی) گرفته تا خانه‌ی اپرای سیدنی است.

تاشِن (Taschen) ناشر آلمانی کتب هنری است که به تازگی کتابی با عنوان «100 ساختمان بتنی معاصر» را منتشر کرده است. این کتاب هنر معماران معاصر در استفاده‌ی مبتکرانه از بتن را نشان می‌دهد. نویسنده کتاب «فیلیپ جودیدیو» است که می‌گوید: «بتن نوعی سنگ مایع است که انعطاف‌پذیر و با دوام است. معماران حرفه‌ای می‌توانند به شکلی زیبا از آن استفاده کنند و هنر معماری خود را به رخ بکشند.»

از بتن در سبک زبره کاری یا همان «معماری بروتالیست» و انواع سبک‌های دیگر ازجمله سبک فوتوریسمِ زها حدید استفاده می‌شود. در ادامه با برخی از سازه‌های بتنی زیبا و معماران آن‌ها آشنا شوید.

سانست چپل – گروه BKNR

کلیسای غروب آفتاب یا سانست چپل (Sunset Chapel) در مکزیک قرار دارد. این کلیسا توسط گروه BKNR طراحی و ساخته شده که یک خواهر و برادر به نام‌های استبان و سباستیان سوارز این گروه را مدیریت می‌کنند. این کلیسا در میان کوه‌ها ساخته شده و معماری بتنی و ساختار آن هم بی‌شباهت به محیط اطراف نیست. بنابراین می‌توان گفت که این کلیسای زیبا اصلا نظم اطراف را به هم نزده است.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)

مسیر گردشگری ملی سلویکا – ریولف رامستاد

مسیر گردشگری ملی سلویکا (Selvika) در فینمارکِ نروژ ساخته شده است. این سازه‌ی بتنی زیبا برای تزیین مجسمه خاصی ساخته نشده است. این سازه‌ی حلزونی شکل در حقیقت محل استراحت کنار جاده‌ای در فینمارک نروژ است که در شمال شرقی کشور فنلاند قرار دارد. در این سازه‌ی زیبا، چندین حمام، رختکن دوچرخه برای دوچرخه‌سواران و باجه‌های اطلاعاتی قرار دارد.

ورق استخر
زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)

موسِم – رودی ریسیوتی

موزه تمدن اروپا و مدیترانه که به اختصار MuCEM نامیده می‌شود در شهر زیبای مارسی در فرانسه ساخته شده است. این موزه زیبا در محل یک اسکله متروک ساخته شد که نمای مشبک آن توجه هر بیننده‌ای را به خوب جلب می‌کند. شاید این شبکه‌ها در نگاه اول ظریف به نظر برسند و فکر کنید که از چوب ساخته شده است، اما تمام آن‌ها از بتن تقویت شده با فیبر با دوام بالا ساخته شده‌اند.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)


مرکز مدنی بایسن‌تِنیال – لوسیو مورینی و گروه GGMPU

مرکز مدنی بایسن‌تِنیال در کوردوبای آرژانتین قرار دارد و در طراحی این سازه مانند سازه موسِم از ظرافت مثال‌زدنی استفاده شده است. کوردوبا مرکز ایالت کوردوبا در کشور آرژانتین است.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)


مرکز هنر، طراحی و معماری «روبرتو گارسا سادا» - تادائو آندو

این ساختمان زیبای شش طبقه متعلق به دانشگاه مونتِرِی مکزیک است. معمار آن تادائو آندوی مشهور است که با همین پروژه کار خود را در آمریکای لاتین شروع کرد. او برنده جایزه معتبر معماری «پریتزکر» نیز هست.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)

در گوشه – گروه معماری ایسترن دیزاین

ساختمان در گوشه (On the Corner) در یوکایچیِ ژاپن توسط معماران توکیوییِ ایسترن دیزاین (Eastern Design Office) ساخته شده است. خوب به تصویر دقت کنید: خیالاتی نشده‌اید. زمین این ساختمان بتنی و شیشه‌ای مثلثی بوده و اگر از زوایای خاصی به آن نگاه کنید، فکر می‌کنید که ساختمان صاف است!

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)

استخر ژئوممبران
پیرس ویوه – زها حدید

زها حدید معماری عراقی – بریتانیایی است که ساختمان‌ها مشهوری را طراحی کرده و جایزه معماری پریتزکر را نیز در کارنامه درخشان خود دارد. ساختمان پیرس ویوه (Pierresvives) در مو‍‌ن‌پولیه فرانسه ساخته شده است. زها حدید با بتن کاملا آشنایی دارد و آن را در زیباترین سازه‌اش یعنی مرکز فرهنگی حیدر علی‌اف در باکو نیز به کار گرفته است. پل شیخ زاید در ابوظبی نیز یکی دیگر از شاهکارهای او است که در آن هم از بتن استفاده شده است.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)


برج مسکونی آرد مور – گروه UNStudio

برج مسکونی 36 طبقه‌ی آرد مور در سنگاپور قرار دارد و طراح آن نیز گروه یو.ان.استودیو بوده است. این برج با ارتفاع 135.7 متر جزو مرتفع‌ترین برج‌های مسکونی دنیا است.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)


چر هاوس – گروه معماری BAK

چر هاوس یا «خانه‌ی چِر» در بوینس آیرسِ آرژانتین ساخته شده است. این ساختمان زیبا در میان جنگل «مار آسول» (دریای آبی) قرار دارد. علاوه بر بتن، از چوب هم در ساخت آن استفاده شده تا هارمونی طبیعت را به هم نزد.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)


یواخیم استراوسه – دیوید چیپرفیلد

دیوید چیپرفیلد معماری بریتانیایی است که در طراحی دفتر برلین خود از شیشه و چوب در کنار بتن استفاده کرده است. آقای چیپرفیلد ساختمان‌های دیگری را نیز در برلین ساخته است.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)

مرکز فرهنگی «کونان وارد» - چیامی آرای

لایه استخر

مرکز فرهنگی کونان وارد (Konan Ward) در شهر نیگاتای ژاپن ساخته شده است. طراحی بیرونیِ آن آنقدر ساده است که از بیرون شبیه پناهگاه به نظر می‌رسد، اما طراحی داخلی آن بسیار جالب است. بر روی دیوارها چندین شکاف وجود دارد که از برخی نور آفتاب می‌تابد و برای برخی دیگر نیز نور مصنوعی تعبیه شده است.

زیباترین سازه‌های بتنی جهان (+عکس)


میکاسا ول. ب – گروه Studio mk27

ساختمان میکاسا (MiCasa Vol. B) کاری از گروه استودیو ام.کی.27 است که در سائوپائولوی برزیل ساخته شده است. طرح مینیمالیستی بتنی زمینه‌ای عالی برای طراحی فوق‌العاده زیبای این گروه معروف در این ساختمان است.

 

منبع سایت خبری عصرایران

 


:: برچسب‌ها: ژئوممبران , ورق عایق , ورق ژئوممبران , عایق استخر , فولاد , ,
:: بازدید از این مطلب : 328
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 11 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

بتن ها یکی از پایه ترین و اصلی مصالحی می باشند که از دیرباز مورد توجه مهندسان ساخت و سازه ها قرار گرفته اند. این مصالح ساختمانی یک ماده ی متخلخل می باشند به همین دلیل به طور حتم به روش های مختلفی باید آب بندی شوند. در این مطلب مباحثی مانند آب بندی بتن، عایق رطوبتی بتن و تزریق در بتن مورد بررسی قرار گرفته است که با بررسی آن می توانید اطلاعات همه جانبه و کاملی در این رابطه بدست آورید.

لندفیل

.

چرا باید بتن ها را آب بندی کرد و لزوم آب بندی بتن در چیست؟

همان طور که گفتیم ساختار بتن ها به صورت تخلخل و حفره مانند می باشد. وجود شکاف های ریز و درشت در ساختار این مصالح ساختمانی طبیعتا لزوم آب بندی بتن ها را به دنبال خواهد داشت. این موضوع به قدری ضروری و مهم می باشد که در صورت بی توجهی به آن، رطوبت، نم و ساختار های شیمیایی مضر موجود در پیرامون سازه به جذب سریع در بتن ها انجامیده و موجب آسیب رسیدن به سازه ها خواهد شد. بنابراین، برای جلوگیری از تخریب سریع بتن ها و افزودن به طول عمر ان ها باید به آب بندی بتن و عایق رطوبتی بتن پرداخت.

چگونه می توان بتن ها را از آسیب های احتمالی نفوذ اب و رطوبت محافظت کرد؟

geomembrane

 

آب بندی بتن به معنای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل محفظه های آن می باشد که از آن به عنوان عایق رطوبتی بتن نیز یاد می شود. از آب بندی به منظور افزایش مقاومت بتن ها در برابر فشار هیدرواستاتیک نیز استفاده می گردد. بتن در معنای وسیع تر به معنای ترکیبی از ساختار های مختلفی چون یک ماده چسبنده با خاصیت سیمانی می باشد. این ماده ی چسبنده عموما حاصل فعل و انفعالات سیمان های هیدرولیکی و آب می باشد. این مصالح ساختمانی پایه می توانند از مواد مختلفی تشکیل شوند که سیمان، پوزولانها، سرباره کوره ها، گوگرد، مواد افزودنی، پلیمرها، الیاف و ... نام چند مورد از این مواد ها می باشند.

انواع روش های آب بندی بتن

همان طور که در قسمت های قبلی این مقاله به آن اشاره کردیم، ساختار متخلخل بتن ها باعث لزوم آب بندی ان ها شده است. اما ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که از چه راه هایی می تواند سد راه آب به درون محفظه بتن ها شده و از این طریق نم و رطوبت را از این مصالح دور کرد. در واقع، برای آب بندی بتن ها می توان از چند روش بهره مند شد، که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

آب بندی بتن و عایق رطوبتی بتن را می توان به چند طریق ممکن انجام داد:

*راه حل اول: آب بندی بتن از سطح خارجی

*راه حل حل دوم: آب بنید بتن از سطح داخلی

*راه حل سوم: آب بندی بتن از طریق ذرات

ورق پلاستیکی 

 

آب بندی از طریق سطح خارجی

آب بندی بتن از طریق سطح خارجی یکی از رایج ترین روش های آب بندی می باشد. این روش از آب بندی ها معمولا با هزینه های زیادی همراه بوده و همچنین محدودیت هایی را نیز دارد. تاکنون پیشرفت های زیادی در این زمینه صورت گرفته است که می توان به روش آب بندی بتن به کمک ورقه های آب بند اشاره کرد. اما این ورقه ها دارای چه ویژگی هایی می باشند و چگونه سد راه آب و رطوبت خواهند شد؟

ورقه های آب بندی بتن

ورقه های آب بندی، از پلیمر، قیر و پلی اتیلن تشکیل شده‌اند. ترکیبات به کار رفته شده درون هر یک از این ورقه ها باعث می شود که بعد از استفاده، بتن مورد عایق بندی رطوبتی واقع شود. این ورقه ها قدرت تحمل بتن ها را بالاتر می برند، به گونه ای که در برابر تغییرات دمایی کم ترحساس بوده و کم تر تغییر شکل می دهند. ورقه های آب بندی بتن می توانند به صورت خودکار مانع جذب مواد مضر سمی و خطرناک به داخل محفظه بتن شده و ان را از هر آسیبی در امان نگه می دارند.افزایش مقاومت کششی، افزایش مقاومت در برابر خاک های اسیدی، انعطاف پذیری، خود ترمیمی و افزایش توانایی پیوند از دیگر مزایای ورقه های آب بند بتنی می باشد.

قبل از استفاده از این ورقه های اب بند می توان به برخی از خصلت های دیگر این ورقه ها نیز اشاره کرد. به طور مثال، باید دانست که آن ها پروسه دشواری برای نصب خواهند داشت، به خصوص زمانی که می خواهید آب بندی بتن ها به صورت کاملی صورت گرفته و یا به عبارتی به اصولی ترین شکل ممکن کار آب بندی توسط این ورقه ها را انجام دهید، در اتصال میان ورقه های مختلف باید کارهای زیادی صورت بگیرد. به همین دلیل می توان گفت که آب بندی بتن به این روش یکی از زمان برترین روش های آب بندی و عایق رطوبتی بتن ها می باشد.

اصول و نکات استفاده از ورقه های آب بندی بتن

پوشش استخر

 

در صورتی که این روش را برای آب بندی بتن انتخاب کردید باید به سطح متصل شدن این بتن ها توجه ویژه ای داشته باشید. سطح مورد نظر شما باید صاف بوده و دچار هیچ تخلخلی نباشد. به همین دلیل، استفاده از تخته های محافظ بر روی بتن یکی از اصولی می باشد که باید در هنگام به کار بردن این روش به ان توجه لازم را کرد. استفاده از ورقه های آب بندی در سالیان متمادی جزء معمول ترین روش های آب بندی بتن و عایق رطوبتی بتن بوده اند.

برای آب بندی بتن از طریق سطح خارجی می توان از روش دیگری به نام آب بندی پوسته های مایع نیز بهره جست. در این روش موادی مانند اورتان و یا آسفالت پلیمتریک توسط یک قلمو، اسپری و یا غلطک بر روی بتن ها کشیده خواهند شد. ضخامت و چگونگی نحوه ی وضع کردن پوسته های نام برده شده به روند عالی در آب بندی بتن ها کمک خواهند کرد، بنابراین نحوه ی وضع آن ها در موفقیت آمیز بودن فرایند آب بندی تاثیر به سزایی خواهد داشت.

آب بندی از طریق ذرات

بهره مندی از این روش، یکی از راه هایی است که از سال 1980 تاکنون از آن برای آب بندی بتن ها مورد استفاده قرار گرفته است. در روش آب بندی بتن از طریق ذرات بتن، ذرات خود مانع نفوذ آب و رطوبت به داخل محفظه شده و سد راه رطوبت خواهند شد. آب بندی به کمک مواد افزودنی به روش تزریق در بتن معمول ترین راه برای ایجاد عایق رطوبتی در بتن می باشد.

آب بندی بتن با استفاده از مواد افزودنی

روف گاردن

 

آب بندی بتن به روش مواد افزودنی یکی دیگر از روش هایی می باشد که می توان از ان برای جلوگیری از نفوذ آب و رطوبت به داخل محفظه بتن ها استفاده کرد. این روش در سال های اخیر موارد استفاده ی بسیاری داشته است. مواد افزودنی که برای آب بند کردن بتن ها مورد استفاده قرار می گیرند باید قبل از شکل گیری بتن ها و به صورت تزریق در بتن در هنگام ساخت با ترکیبات بتنی مخلوط شوند. به عبارتی، این ترکیبات و مواد افزودنی در هنگام بتن ریزی مورد استفاده قرار گرفته و به بتن ها اضافه می شود.

 

روش های اضافه کردن مواد افزودنی به داخل بتن به منظور آب بندی

یکی از ویژگی هایی اصلی بتن ها، دارا بودن قابلیت تغییر در طرح اختلاط و اضافه کردن افزودنی خاص می باشند. این ویژگی از بتن ها باعث شده که بتوان آن ها را به منظور دستیابی به اهداف مختلف به کار برد. به منظور ساخت بتن آب بند می توان روش های مختلفی را به کمک مواد افزودنی به کار برد. به این منظور می توان از دو روش بهره جست:

*آب بندی بتن در حین سخت آن

*اب بندی بتن بعد از ساخت آن

مواد افزودنی که به منظور عایق رطوبتی بتن ها مورد استفاده قرار می گیرند می توانند هم به صورت ترکیب با اجزا تشکیل دهنده بتن و هم پس از سخت شدن بتن مورد استفاده قرار گیرند. اندازه و میزان این مواد افزودنی کاملا به نیاز بتن شما بستگی دارد که در هر بتن متفاوت خواهد بود. اضافه کردن مواد افزودنی چه به صورت تزریق در بتن و چه در حین ساخت باعث افزایش دوام و مقاومت بتن ها خواهد شد.

ژئوگرید

 

همان طور که گفته شد، می توان مواد افزودنی را به صورت تزریق در بتن ها مورد استفاده قرار داده و بتن مورد نظر را مقاوم کرد. آب بندی بتن یا عایق رطوبتی بتن به روش تزریق در بتن، مزایا و امتیاز هایی را دارا می باشد که از ویژگی های مثبت آن می توان به امکان اجرای آب بندی در فشار مثبت و منفی، حداکثر دوام سازه بتنی اشاره کرد. علاوه بر این، آب بندی به روش تزریق در بتن، سرعت بالای اجرای آب بندی بتنی را در پی خواهد داشت. البته به کار بردن این روش، مشکلات عمده ای را نیز خواهد داشت که تخصص بالای مورد نیاز، نیاز به تجهیزات خاص و گران قیمت و هزینه بالا، از جمله آن ها می باشد.

تنظیم شده شده توسط تیم تحریریه شرکت فناوران سدآب

* این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن مورد تایید خبرگزاری تسنیم نیست.

 

منبع سایت خبری تسنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 622
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم؛ شیدا آکار اظهار کرد: همزمان با آغاز فصل سرد سال و افزایش غلظت آلاینده‌ها، نظارت و کنترل بر فعالیت واحدهای معدنی و تولید بتن و همچنین بررسی رعایت ملاحظات زیست‌محیطی در گشت‌های شبانه این اداره تشدید شد.

آب بندی استخر

 

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

وی افزود: با توجه به فعالیت شبانه واحدهای تولید بتن و تردد بونکرهای بتن در شب به دلیل ممنوعیت‌های تردد در ساعات روز برای خودروی سنگین در شهر تهران و همچنین پیش‌بینی برای افزایش آلودگی هوا، فعالیت واحدهای بتن و معدنی در حوزه شهرستان شهریار به طور پیوسته در گشت‌های روزانه و شبانه محیط زیست رصد می‌شود.

وی ادامه داد: عمده واحدهای بتن شهریار در منطقه سعیدآباد شهر باغستان مستقر هستند که در گشت شبانه در پایان هفته گذشته، 18 واحد مورد پایش قرار گرفته و در این بازدیدها موضوعاتی چون آب‌پاشی محوطه کارگاه و مسیرهای تردد کامیون‌ها، استفاده از غبارگیر در سیلوها و کنترل آلودگی صوتی از موارد تأکیدی به این واحدها بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شهریار همچنین تصریح کرد: در بازدید اخیر یک مورد شکایات مردمی از یکی از واحدهای بتن نیز مورد رسیدگی قرار گرفت که موردی از آلودگی زیست‌محیطی در زمان بازدید توسط کارشناسان مشاهده نشد.

آکار خاطرنشان کرد: به طور قطع گشت شبانه این اداره به طور مستمر ادامه خواهد داشت و برای موارد تخلف احتمالی اخطاریه زیست‌محیطی صادر خواهد شد و در صورت عدم توجه به اخطاریه‌های صادره، پیگیری لازم از طریق مراجع قضائی با تشکیل پرونده قانونی به انجام می‌رسد.

پلاستیک استخر

 

منبع سایت خبری تسنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 318
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : شیما شریفی

یه گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، مسعود نصوری صبح امروز در نشست با مدیرکل و کارشناسان آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر با بیان اینکه افرادی که در پروژه‌های نیروگاه اتمی فعالیت می‌کنند باید دارای گواهینامه مهارت فنی و حرفه‌ای باشند اظهار داشت: برای برگزاری سودمند دوره‌های آموزشی مورد نیاز نیروگاه اتمی کمبودهای کارگاه‌های آموزشی با کمک نیروگاه اتمی بوشهر تامین می‌شود و در اختیار آموزش فنی و حرفه‌ای قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه عملیات بتن‌ریزی راکتور نیروگاه اتمی بوشهر رو به پایان است بیان کرد: برای تکمیل فازهای بعدی ساخت نیروگاه اتمی نیاز به تخصص در 35 حرفه مهارتی است که تمام نیروهای مورد نیاز با همکاری پیمانکاران از نیروهای مهارت دیده آموزش فنی و حرفه‌ای استان تامین خواهد شد.

ژئوسنتتیک

 

نصوری بر همکاری آموزش فنی و حرفه‌ای با شرکت روس اتم در زمینه تامین نیروی جوشکار مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر تاکید کرد و گفت: برای ارتقای کیفیت آموزش‌های مهارتی ارائه شده مورد نیاز نیروگاه اتمی بوشهر گواهینامه مشترک پایان دوره مهارت آموختگان برای اشتغال در نیروگاه صادر شود.

مجری طرح نیروگاه اتمی بوشهر از اجرای شدن هر چه بهتر تفاهم‌نامه سازمان انرژی اتمی ایران با آموزش فنی و حرفه‌ای در بوشهر خبرداد و اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر با استفاده از تمامی ظرفیت‌های خود از اجرای هر چه بهتر آموزش‌های مهارتی در راستای اجرای تفاهم نامه همکاری با آموزش فنی و حرفه‌ای حمایت خواهد کرد.

بیشتر بخوانید
عملیات بتن‌ریزی راکتور دوم نیروگاه هسته‌‌ای بوشهر فردا آغاز می‌شود

ورق پلاستیک

 

ساخت واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر بدون‌وقفه در حال انجام است

بتن‌ریزی راکتور واحد دوم نیروگاه اتمی بوشهر آغاز می‌شود

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر نیز با بیان اینکه بیش از 60 درصد مهارت آموختگان حرفه‌های مهارتی مورد نیاز نیروگاه اتمی در پروژه‌های در حال ساخت نیروگاه مشغول به کار شده‌اند افزود: در راستای تامین نیروهای بومی در طرح‌های توسعه نیروگاه اتمی، برای احداث 2 راکتور جدید نیروگاه اتمی برای فنداسیون، سفت‌کاری و بهره‌برداری 19 رشته را برای آموزش کارجویان ارائه شد که در طرح جدید این حرفه‌ها به 35 مهارت افزایش خواهد یافت.

حوضچه پرورش ماهی

 

عبدالمجید دراهکی با بیان اینکه استفاده از نیروهای مهارت آموخته فنی و حرفه‌ای هزینه کمتری برای آموزش برای نیروگاه اتمی خواهد داشت اظهار کرد: استفاده از نیروی‌های مهارت آموخته ماهر بومی در فازهای جدید نیروگاه اتمی بوشهر ضمن کاهش هزینه‌های جاری در پی‌برد اجرای طرح نیز مثمرثمر خواهد بود چون نیروی آموزش دیده بر اساس استانداردهای خود نیروگاه مهارت را فراگرفته است.

 

منبع سایت خبری تسنیم

 


:: بازدید از این مطلب : 333
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 تير 1400 | نظرات ()